Forum Forum inwestycyjneFundusze

Podatek przy konwersji prosze o opinie

Podatek przy konwersji prosze o opinie

eska / 195.16.88.* / 2006-06-14 19:29
Dokonałam konwersji jednostek z jednego funduszu do drugiego w tym samym towarzystwie inwestycyjnym .I przy tej konwersji został mi potrącony podatek od dochodu . Chcialam zapytac czy w kazdym przypadku konwersji jednostek jest potracany podatek ?Pytam poniewą jestem laikiem w tej sprawie a własnie słucham Mlodkowskiego i padlo takie stwierdzenie ze podatek przy konwersji nie jest pobierany ! Prosze o wyjasnienie kogos kto się na tym zna
Wyświetlaj:
gość / 62.21.109.* / 2006-07-31 15:18
UWAGA !!! Jesli w złym momencie wjedziesz w FI (np w maju 2006) i od razu masz stratę na funduszu akcyjnym i zrobisz konwersję do zrównoważonego, na zrównoważonym odrobisz stratę i zapragniesz powrócić do akcyjnego zostanie pobrany podatek tak jakbyś zarobił/a to od początku !!!!! i to nawet w tym samym TFI
To jest tzw zdzierstwo. Belkę powinni wysłac na Sybir.
Ciekawe że nie ma zwrotu podatku od nietrafionych inwestycji...
Potem się dziwić że istnieje handel stratami...
Miejmy nadzieje że niedługo wszystkie TFI będą miały status parasolowych.
babalou / 83.8.53.* / 2006-06-23 13:44
Nowym rozwiazaniem, ktore oprocz IKE i PPE pozwalaja uniknac "podatku Belki" przy konwersji sa fundusze parasolowe - zdaje sie, ze pierwszy tego rodzaju Fundusz ma uruchomic ING.
analityk / 2006-07-12 22:05 / portfel / Bywalec forum
takie rozwiązanie ma aegon już od 5 lat
Konsultant Money.pl / 2006-06-20 19:32 / Specjalista Money.pl
Inną sytuacją jest pobieranie opłaty za konwersję a inną potrącanie podatku przy konwersji. Podatek Belki jest pobierany zawsze przy wystąpieniu zysku.
babalou / 83.8.53.* / 2006-06-21 09:21
Zawsze za wyjatkiem IKE (jesli wyplacimy po uzyskaniu uprawnien emerytalnych) I PPE.
fijolek / 83.19.66.* / 2006-06-20 18:19
dotyczt y firmy Aegon
fijolek / 83.19.66.* / 2006-06-20 17:55