Forum Forum dla firmKadry

Urlop rodzicielski a rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron

Urlop rodzicielski a rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron

ewa453 / 89.70.167.* / 2016-07-14 13:52
Witam,
pracuję u mojego pracodawcy od 4 lat, mam umowę na czas nieokreślony. Aktualnie przebywam na urlopie rodzicielskim do 13.02.2017. Od 01.07.br na podstawie art. 23 KP nastąpiło przejście części mojego zakładu pracy na nowego pracodawcę i tym samym, ten nowy pracodawca stał się stroną mojej umowy o pracę. W związku z restrukturyzacją, zwolnieniami i likwidacją stanowisk pracy, która nastąpiła w korporacji, związki zawodowe wywalczyły odprawy, które są wypłacane do końca 2016 roku.
W związku z powyższym, mój nowy pracodawca, bardzo usilnie namawia mnie, bym podpisała porozumienie restrukturyzacyjne w sprawie rozwiązania umowy o pracę, mimo, iż jestem na urlopie rodzicielskim (podstawowy macierzyński skończył się 03.07.2016). Argumentuje to faktem, że w innym przypadku nie otrzymam odszkodowania wywalczonego przez związki.
Moje pytanie: Czy podpisując owo porozumienie i rozwiązując stosunek pracy, będę w dalszym ciągu otrzymywała świadczenie z ZUS, zgodnie ze złożonym przeze mnie wnioskiem? (czyli do końca 52 tygodnia) Szukałam wszędzie, radziłam się z ZUSie, jednak nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć na 100% czy świadczenie nadal będzie mi przysługiwało.
Wyświetlaj:
jaca223 / 217.17.35.* / 2016-07-22 15:56
Mała uwaga - proszę to sprawdzić. Nie wiem jak z urlopem macierzyńskim, ale co do urlopu rodzicielskiego można znaleźć następujące informacje:

"Urlop ten, który jest uprawnieniem związanym z pozostawaniem w stosunku pracy, zakończy się automatycznie wraz z ustaniem zatrudnienia."
szklarek / 2016-07-26 10:38
Pytanie było o świadczenie z ZUS, a nie o uprawnienie pracownicze. Uprawnienie pracownicze oczywiście ( do urlopu ) ustaje, nie ustaje uprawnienie do świadczenia z ub. chorobowego.