Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rekordowe wyniki Facebooka. Tablety i smartfony kluczem do sukcesu

0
Podziel się:

Głównym źródłem przychodów Facebooka są reklamy. Stanowiły ona 97 procent tego, co spóła zarobiła w ostatnich trzech miesiącach roku.

Rekordowe wyniki Facebooka. Tablety i smartfony kluczem do sukcesu
(bykst / pixabay (CC0 Public Domain))

Notowany na Wall Street najbardziej popularny portal społecznościowy na świecie, jeszcze nigdy nie zarobił tak dużo w ciągu kwartału. Zysk na czysto pierwszy raz w historii przekroczył poziom miliarda dolarów, a przychody 5 mld dolarów. Tak dobre wyniki za ostatnie trzy miesiące ubiegłego roku spółka zawdzięcza reklamom wyświetlanym na tabletach i smartfonach. Dane spodobały się inwestorom, co przełożyło się na notowania akcji spółki, które w handlu posesyjnym zyskały ponad 12 procent.

W sumie przychody Facebooka w czwartym kwartale ubiegłego roku wyniosły 5,84 mld dolarów, co jest wynikiem o 52 procent lepszym w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. To więcej niż wyniósł w 2014 roku produkt krajowy brutto leżącej w Europie Czarnogóry.

Rekordowy był również zysk netto firmy. Na czysto Facebook zarobił 1,56 mld dolarów, czyli o 120 procent więcej niż rok wcześniej. W przeliczeniu na jedną akcję wynik netto wyniósł 79 centów, wobec prognozowanych 68 centów zysku na akcję.

Tak dobre wyniki mają swoje odzwierciedlenie w cenach akcji spółki, których cena przekroczyła już poziom 105 dolarów za walor. W tym samym czasie rok wcześniej, aby stać się właścicielem jednej akcji Facebooka trzeba było zapłacić około 75 dolarów. Zatem, jeżeli ktoś zainwestował w spółkę rok temu, to może się dziś cieszyć zarobkiem na poziomie 25 procent.

[Urządzenia mobilne](https://www.dobreprogramy.pl/Urzadzenia-mobilne,Programy,Windows,883.html) dominują

Głównym źródłem przychodów Facebooka są reklamy. Stanowiły one 97 procent tego, co spółka zarobiła w ostatnich trzech miesiącach roku. Największy wzrost odnotowano w segmencie reklam dedykowanych do urządzeń mobilnych, jak tablety czy smartfony.

W sumie przychody z reklam wyniosły 5,64 mld złotych (wzrost rok do roku o 56,8 procent), a 80 procent tej sumy stanowiły reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Odsetek ten wzrósł z poziomu 69 procent rok wcześniej. Pozycję Facebooka podkreśla również fakt, że mimo nieobecności portalu społecznościowego w Chinach, tamtejsze firmy decydują się na wykupienie reklam.

Rozwój Facebooka w segmencie reklamy mobilnej przekonał inwestorów z Wall Street, że przejęcie w 2014 roku jednego z najpopularniejszych komunikatorów "WhatsApp" było dobrą decyzją. Spółka założona przez Marka Zuckerberga zapłaciła za niego 19 mld dolarów. Aplikacja stworzona przez weteranów z Yahoo w ciągu 4 lat zdobyła 420 mln użytkowników.

Ponad półtora miliarda aktywnych użytkowników

Na koniec 2015 roku Facebook miał 1,59 mld aktywnych użytkowników miesięcznie. To o 14 procent więcej w stosunku danych z końca 2014 roku. Jak podaje spółka w raporcie, 1,44 mld z nich korzysta z mobilnej wersji serwisu za pośrednictwem tabletów lub smartfonów. Daje to 21-procentowy wzrost.

Coraz większą popularnością na portalu społecznościowym cieszą się filmy. Facebook podał, że dziennie 500 mln użytkowników ogląda za pośrednictwem portalu 100 mln godzin plików wideo.

Facebook również zaczyna więcej zarabiać na należącym do niego Instagramie. Liczba użytkowników tego serwisu przekroczyła już 400 mln. Spółka wdraża obecnie do niego taki sam system reklam, jaki jest na głównym portalu.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)