Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Amrest kończy biznesy w Rosji. Sprzeda restauracje KFC

Podziel się:

AmRest ma nową umowę sprzedaży biznesu KFC w Rosji. W rezultacie transakcji spółka otrzyma minimum 100 mln euro - poinformowała firma w komunikacie.

Amrest kończy biznesy w Rosji. Sprzeda restauracje KFC
Smart Service kupi w Rosji restauracje KFC (Adobe Stock, dvoevnore)

AmRest podał, że Unirest LLC, podmiot powiązany z Yum! Brands Inc, skorzystał z prawa pierwokupu na jego rzecz lub na rzecz osoby trzeciej i wyznaczył Smart Service Nord Ltd jako nabywcę tego biznesu.

"Smart Service jest zarządzany przez dwóch rosyjskich franczyzobiorców marki KFC: panów Konstantina Kotov oraz Andrey'a Oskolkov i według informacji dostępnych publicznie jest podmiotem, z którym Yum! Brands zawarł umowę sprzedaży w celu przeniesienia własności swoich rosyjskich restauracji KFC w październiku 2022 roku" - napisano w komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: McDonald’s w Moskwie nadal przyciąga tłumy. Tak Rosja obchodzi sankcje

"W konsekwencji skorzystania przez Unirest z prawa pierwokupu, AmRest rozwiązał umowę sprzedaży udziałów zawartą z OOO Almira w dniu 6 grudnia 2022 roku i podpisał nową umowę sprzedaży ze Smart Service w dniu 25 lutego 2023 r., zasadniczo na takich samych warunkach na jakich zawarta była umowa pomiędzy AmRest i OOO Almira" - dodano.

Nowa umowa sprzedaży również jest uzależniona od jej zatwierdzenia przez rosyjski Urząd Antymonopolowy oraz od innych zezwoleń regulacyjnych, które mogą mieć zastosowanie w Rosji.

W grudniu 2022 roku spółka informowała, że poprzez swoje spółki zależne AmRest Sp. z o.o. i AmRest Acquisition Ltd podpisała z Almira OOO umowę sprzedaży swojego biznesu restauracyjnego KFC w Rosji.

Amrest jest franczyzobiorcą marek KFC i Pizza Hut należących do amerykańskiej spółki Yum Brands Inc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP