Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Dino przejmuje internetową drogerię. To już pewne

0
Podziel się:

Kończy się proces przejmowania przez Dino internetowej drogerii ezebra.pl. Sieć sklepów przejęła 72,22 proc. udziałów. Po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego zwiększy swój udział do 75 proc. Transakcja kosztowała giganta handlowego ponad 60 mln zł.

Dino przejmuje internetową drogerię. To już pewne
Dino Polska przejmuje internetową drogerię ezebra.pl (Adobe Stock, Remigiusz)

Kończy się proces przejęcia przez Dino Polska sklepu internetowego ezebra.pl. Suma transakcji zamknęła się w 63 mln zł. Jak dodaje spółka w komunikacie, kwota ta podlegać będzie weryfikacji według wybranych rzeczywistych danych finansowych na dzień zamknięcia.

Dino przejmuje drogerię internetową

11,5 mln zł z tej sumy zasiliło ezebra.pl jako wkład z tytułu objęcia przez Dino nowych udziałów w kapitale zakładowym e-sklepu i wesprze jej dalszy rozwój. Z kolei kwota 51,5 mln zł stanowiła zapłatę za istniejące udziały.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 1 kwietnia wielka zmiana w sklepach. Co nas czeka? "Wzrost cen podniesie inflację, ale na krótko"

Jak informowaliśmy wcześniej, zgodnie z umową Dino przejmie kontrolę nad sklepem internetowym, jak i spółkami zależnymi, czyli 3BOOM i JTG. Ta druga posiada własny magazyn i świadczy usługi magazynowania i wysyłania towarów.

Ponadto Dino będzie mieć opcję odkupienia pozostałych 25 proc. udziałów w ramach wezwania, które zacznie obowiązywać po upływie pięciu lat i sześciu miesięcy od zawarcia transakcji, która zagwarantuje im 75-proc. udział. Spółka będzie mieć pół roku okienka na sfinalizowanie przyszłego zakupu.

Natomiast założyciele będą mieć możliwość sprzedaży tych udziałów po pięciu latach i dziewięciu miesiącach od daty zawarcia obecnej transakcji sprzedaży udziałów. I oni będą mieć pół roku na dopięcie szczegółów. Obie strony też ustaliły potencjalną cenę zakupu i sprzedaży.

Procedura przejęcia sklepu ezebra.pl

Jak już wcześniej informowaliśmy w money.pl, 17 października 2023 r. zarząd Dino Polska zawarł przedwstępną warunkową umowę ze spółką ezebra.pl i jej wspólnikami. Zakłada ona nabycie istniejących udziałów od założycieli oraz podwyższenie kapitału zakładowego tak, aby docelowo sieć handlowa posiadała 75 proc. udziałów w drogerii internetowej.

Umowa przedwstępna obwarowana jednak była warunkami, które obie strony musiały zrealizować do 31 marca 2024 r. Od ich spełnienia zależała przyszłość transakcji.

Chodziło m.in. o zgodę prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dino uzyskało ją 6 listopada 2023 r.

Drugi warunek natomiast leżał już po stronie e-sklepu. Jego wspólnicy 19 grudnia uzyskali zgodę banku kredytującego JTG Polska na przeprowadzenie transakcji oraz na dokonanie innych czynności wymaganych umowami z tym bankiem.

Spółka Dino Polska przekazała w grudniu 2023 r., że spełniły się warunki zawieszające zastrzeżone w umowie nabycia.

ezebra.pl furtką dla Dino do sprzedaży w sieci

Dino w październikowym komunikacie zaznaczyło, że ezebra.pl to drogeria internetowa, która "oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznychperfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii: uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe".

Zamiarem spółki jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce. Założyciele pozostaną w zarządzie eZebra, nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju – przekazała wcześniej sieć handlowa.

Potwierdzają się tym samym wcześniejsze doniesienia, iż Dino Polska planuje rozszerzyć swoją działalność o handel w sieci. Jak pisaliśmy w money.pl, pierwotnie firma potwierdziła, że "w wyjątkowych przypadkach może rozważać akwizycję", jednak planuje budować własny e-sklep. Teraz jednak zdecydowała się na przejęcie udziałów w podmiocie funkcjonującym w sektorze e-commerce'u.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)