Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Forsowany przez PiS plan na kolej do CPK idzie do kosza. "Nie ma uzasadnienia"

103
Podziel się:

Założenie, że wszystkie linie kolejowe będą się zbiegać w jednym punkcie, z perspektywy gospodarczej i społecznej nie ma uzasadnienia - mówi w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" Zbigniew Szafrański, szef rady nadzorczej CPK. Plan budowy szprych ma być już nieaktualny.

Forsowany przez PiS plan na kolej do CPK idzie do kosza. "Nie ma uzasadnienia"
"DGP": plan budowy kolejowych szprych do CPK idzie do kosza (Getty Images, Jacek Kadaj)

"DGP" donosi o rezygnacji z forsowanego przez poprzednią władzę planu budowy tzw. szprych kolejowych, zbiegających się na lotnisku w Baranowie. - To jest wizja jednego człowieka, niekoniecznie najlepsza - stwierdził na spotkaniu z branżą kolejową Zbigniew Szafrański, szef rady nadzorczej spółki CPK.

O tym, że jeden z filarów projektu CPK trafi do kosza, money.pl pisał jako pierwszy. Podczas posiedzenia Forum Dialogu Technicznego Komponentu Kolejowego CPK Zbigniew Szafrański powiedział:

Odłączamy się mentalnie od modelu piasty i szprychy. To jest wizja jednego człowieka, niekoniecznie najlepsza.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Na obciachu zarobiła miliony! Polacy pokochali klapki Kubota - Alina Sztoch w Biznes Klasie

CPK kolejowych szprych

W rozmowie z "DGP" Szafrański ocenił, że "założenie, że wszystkie linie kolejowe będą się zbiegać w jednym punkcie, z perspektywy gospodarczej i społecznej nie ma uzasadnienia".

"Planowane linie kolejowe prowadzące do lotniska wpisano do koncepcji przyjętej przez rząd w 2017 r. Zbigniew Szafrański przekonuje teraz, że nie powstały analizy, które potwierdziłyby, że proponowany układ jest optymalny. Przypomina, że był on krytykowany przez różnych ekspertów, m.in. przez Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN" - czytamy w dzienniku.

Będziemy łączyć główne ośrodki miejskie i gospodarcze w taki sposób, żeby uzyskać jak największy efekt. Na pewno nie będzie to układ, który będzie się zbiegał w jednym punkcie. Nie będziemy przenosili węzła przesiadkowego z Warszawy do CPK, bo lotnisko jest ważnym punktem, który kolej powinna obsłużyć, ale to nie powinien być środek sieci kolejowej - uważa szef RN CPK.

Jak pisze "DGP", oprócz przebiegu "igreka" niewykluczone jest pozostawienie koncepcji przedłużenia Centralnej Magistrali Kolejowej do Trójmiasta. - Obie trasy stworzyłyby osie komunikacyjne dające możliwości szybkiego przemieszczania się i uwolnienia przepustowości na istniejących liniach, np. dla pociągów towarowych - tłumaczy Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(103)
Nocna Straż
1 tyg. temu
Czy Tusk już klęknął przed niemieckim cesarzem? Przyjął już pozycję embrionalną przed swymi mocodawcami?
Michał
1 tyg. temu
Nie zgadzam się. Warszawa nie powinna być punktem przesiadkowym. Lepiej zbudować centrum komunikacyjne obok, aby nie wciągać niepotrzebnego strumienia ludzi do stolicy. Głosowałem na koalicję rządzącą. To chyba był błąd.
Nie cpk
1 tyg. temu
I bardzo dobrze, że nie będzie! Ludzie z okolic gdzie miała powstać ta inwestycja odetchną z ulgą. Przyroda również.
Kononowicz
1 tyg. temu
... i nie będzie niczego
Paprok
1 tyg. temu
Tylko przetwórstwo rybne uratuje ten kraj. Lub Marian Krzaklewski
...
Następna strona