Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Julia Grzesiek,SAS
|

Oto jedna z najbardziej niedocenianych umiejętności ludzi sukcesu. Jej opanowanie "zmieniło życie" Warrena Buffetta

8
Podziel się:

Najbardziej niedocenianym talentem osób odnoszących sukcesy jest umiejętność pisania w prosty i zrozumiały sposób - uważa Juliette Han, ekspertka w dziedzinie neuronauki z Uniwersytetu Harvarda. Jak przekonuje w serwisie CNBC Make It, umiejętność tę wyjątkowo często posiadają introwertycy.

Oto jedna z najbardziej niedocenianych umiejętności ludzi sukcesu. Jej opanowanie "zmieniło życie" Warrena Buffetta
Na zdjęciu: Warren Buffett (Getty Images, J. Kempin)

O tym, jak ważne są zdolności komunikacyjne, można przeczytać w niejednym poradniku biznesowym. Według niektórych jest to podstawowa umiejętność, w której należy być dobrym, aby odnieść sukces w prawie wszystkich przedsięwzięciach.

Sam Altman, przedsiębiorca i milioner z Doliny Krzemowej, podkreśla, że odpowiednia komunikacja pomaga "sprzedawać" pomysły i przekonywać innych do swoich racji. Podobnego zdania jest Marc Benioff, prezes Salesforce, który mówi, że to kluczowa umiejętność, której jednak nie uczą w szkołach biznesu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: To nieuniknione. Komu pierwszemu sztuczna inteligencja zabierze pracę?

Mark Cuban, mówiąc o błędach, które popełniał na początku swojej drogi biznesowej, wymienił właśnie kłopoty komunikacyjne. Warren Buffett uważa natomiast, że najlepszą radą, jaką można dać absolwentom szkół i uniwersytetów, jest to, by skupili się na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, które - jak twierdzi miliarder - "sprawią, że staniesz się warty o co najmniej połowę więcej niż obecnie".

Według Buffetta bez umiejętności klarownego przekazania własnych myśli trudno będzie nam w życiu cokolwiek osiągnąć. Chodzi tu o efektywną komunikację zarówno w formie pisemnej, jak i werbalnej. Buffett przyznaje, że on sam miał w młodości problemy w tym zakresie i dlatego zdecydował się na udział w szkoleniu z wystąpień publicznych Dale Carnegie Training.

W swoim biurze nie mam dyplomu z college’u czy ukończenia szkoły, ale mam ten z Dale Carnegie Traning, ponieważ właśnie to zmieniło moje życie - przyznał w jednej z rozmów.

"Tajna broń" introwertyków

Jak pisze w serwisie CNBC Make It Juliette Han, ekspertka w zakresie neuronauki z Uniwersytetu Harvarda, umiejętność pisania w prosty i zrozumiały sposób zwiększa twoją pewność siebie - niezależnie od branży, w której pracujesz. Ta niedoceniana cecha ludzi sukcesu przydaje się m.in. przy pisaniu służbowych e-maili, przygotowywaniu wystąpień publicznych, a nawet podczas prowadzenia tzw. small talków.

Co ciekawe, ekspertka uważa, że ta ważna umiejętność rozwinięta jest zwłaszcza wśród introwertyków. Jak przyznaje w swoim artykule, sama jest osobą o skłonnościach introwertycznych i na początku swojej ścieżki zawodowej martwiła się o to, czy będzie w stanie skutecznie komunikować się w pracy. Okazało się, że jej obawy nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości.

Jak komunikować się efektywnie? Oto wybrane rady ekspertki

1. Dobierz odpowiednią formę do przekazywanej wiadomości. Jeśli dzielisz się badaniami zawierającymi skomplikowane dane, najlepiej będzie przygotować prezentację PowerPoint, a gdy ogłaszasz decyzję zarządu, wyślij szczegółowego e-maila - podpowiada Juliette Han.

2. Unikaj branżowego żargonu. Staraj się unikać terminologii lub skrótów branżowych, nawet jeśli wydają ci się powszechne. Rozważ użycie grafik i znajduj analogie - radzi Han.

3. Pomagaj swojemu odbiorcy. Upewnij się, że wiadomość, którą wysyłasz, jest łatwa w odbiorze. Wyjaśnij, w jakim celu się kontaktujesz, dostarcz informacji wprowadzających i wymień następne kroki działania. Formatuj swoje e-maile tak, aby były łatwe do odczytania, np. na ekranie telefonu. Jeśli wiadomość przekracza jedną stronę, przygotuj i załącz osobny dokument, a w treści e-maila wynotuj tylko najważniejsze informacje.

4. Pisz precyzyjnie. Zanim klikniesz "wyślij", upewnij się, że twoja wiadomość jest poprawna ortograficznie i gramatycznie, a zawarte w niej informacje są spójne i zrozumiałe. Kierując wiadomości do osób, których nie znasz, unikaj niepotrzebnych żartów - radzi ekspertka.

Powinieneś traktować słowa jako swoją walutę - puentuje Juliette Han.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
Randolf
rok temu
Najbardziej niedocenianym talentem osób odnoszących sukcesy są PLECY. PS. Osobowość narcystyczna też pomaga.
hehehe
rok temu
Chlopie zajmij sie zakonczeniem wojny. Lata chossy sa poza nami
Jaro33
rok temu
Nie jestem ekspertem.wle inwestuje na giełdzie Skutecznie Dla mnie punk pierwszy to ogarnąć emocje i mieć swój plan który się sprawdza przynajmniej w 80%inaczej żadne studia szkoła czy wiedzą jest bezużyteczna
Marta
rok temu
myślałem że wystarczy tylko urodzenie z rodu handlowego?
dsvdv
rok temu
Pieniądze szczęścia nie dają? Być może, ale pozwalają go szukać w ładniejszych i ciekawszych miejscach. Przeczytajcie ksiązke pt. „Chcę być szczęśliwy i bogaty, a nie tylko szczęśliwy”. Ciekawe podejście do problemu szczęścia, ale też pokazuje jak skutecznie budować majątek, bezpiecznie inwestować w niepewnych czasach wojny, inflacji i polskiego ładu, jak dojść do wolności finansowej, by nie musieć pracować do końca życia