Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Bereźnicki
Jacek Bereźnicki
|

Eurostar uruchamia mnóstwo nowych połączeń. Przewoźnik nie może obsłużyć wszystkich chętnych

0
Podziel się:

Na obecny wzrost popularności pociągów Eurostara ma także wpływ słabnące względem funta euro, co powoduje, że podróże do kontynentalnej Europy stały dla Brytyjczyków bardziej atrakcyjne.

Październik 2010 r. Prezentacja nowego typu pociągu Eurostar, modelu e320.
Październik 2010 r. Prezentacja nowego typu pociągu Eurostar, modelu e320. (Martin Deutsch/Flickr (CC BY-NC-ND 2.0))

10 nowych pociągów e320 odebranych od ich producenta, niemieckiego Siemensa, trafi w grudniu jednocześnie na trasy kolejowe obsługiwane przez spółkę Eurostar International. Decyzja, by nowe składy nie były wprowadzane stopniowo - jak wcześniej planowano - wynika z szybko rosnącej popularności połączeń na trasie Londyn-Paryż, na której chronicznie brakuje wolnych miejsc.

Zupełnie nowe pociągi pojawią się we flocie Eurostara po raz pierwszy od dwóch dekad.

- Osiągniemy masę krytyczną pociągów dość szybko. Chcielibyśmy mieć jak najwięcej pociągów przed kolejnymi wakacjami. Obecnie mamy taki problem, że nasze składy są pełne - powiedział prezes spółki Nicolas Petrovic, cytowany przez agencję Bloomberga.

Z ogłoszonych przez Eurostar International danych za drugi kwartał wynika, że liczba obsłużonych pasażerów wzrosła o 3 proc. do 2,8 miliona. Wprawdzie w pierwszym kwartale bieżącego roku liczba pasażerów nie zmieniła się, ale wpływ na to miały dwa wydarzenia: pożar w tunelu pod Kanałem La Manche oraz atak terrorystyczny na redakcję pisma "Charlie Hebdo", który spowodował czasowy spadek popytu na bilety.

Na obecny wzrost popularności pociągów Eurostara ma także wpływ słabnące względem funta euro, co powoduje, że podróże do kontynentalnej Europy stały dla Brytyjczyków bardziej atrakcyjne.

Pociągi e320 osiągają prędkość maksymalną 320 km/h i każdy skład może pomieścić 900 pasażerów, o jedna piątą więcej, niż obecne pociągi spółki. Technicznie oparte są na francuskich pociągach TGV firmy Alstom, ale Siemens wyposaża je w obszerniejsze fotele, darmowe WiFi, a także wnętrza wagonów, które zostały zaprojektowane przez słynne biuro stylistyczne Pininfarina, znane głównie z projektów wielu modeli Ferrari.

Warte 600 mln euro zamówienie na dodatkowe siedem składów e320 zostało złożone w listopadzie.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)