Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Vectra i Multimedia Polska na celowniku UOKiK

27
Podziel się:

Prezes UOKiK wszczął postępowania wobec Vectry i Multimedia Polska. Spółkom grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu. Zarzuty dotyczą sposobu prezentowania cen i pozbawiania konsumentów rabatu - poinformował Urząd w komunikacie.

Vectra i Multimedia Polska na celowniku UOKiK
UOKiK przygląda się m.in. praktykom Vectry (East News, ZOFIA BAZAK)

UOKiK wyjaśnił , że VectraMultimedia Polska oferują swoim abonentom rabaty za korzystanie z elektronicznych faktur, wyrażenie zgód marketingowych i terminowe regulowanie płatności, a każdy z tych trzech warunków powiązany jest ze zniżką w wysokości ok. 5 zł.

"Prezes UOKiK w toku prowadzonych postępowań ustalił, że cena usług uwzględniająca te rabaty prezentowana jest jak cena standardowa, co może wprowadzać w błąd. Ma to miejsce zarówno w przekazach marketingowych, jak i podczas rozmów sprzedażowych z konsultantem" - napisano w komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Im większe ryzyko, tym większa musi być marża - Jarosław Szanajca - Dom Development w Biznes Klasie

Brak obniżki za zgody marketingowe jak kara umowna?

UOKiK zwrócił uwagę, że konsument jest zachęcany atrakcyjną ofertą abonamentu na internet stacjonarny lub zawierający go szerszy pakiet usług, ale "nie otrzymuje od razu jasnej informacji, że np. nieudzielenie określonych zgód (na marketing i e-fakturę) lub ich wycofanie będzie się wiązało z wyższymi opłatami".

W ocenie Prezesa UOKiK, utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie może mieć charakter kary umownej.

"Tymczasem, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych. W omawianym przypadku operatorzy zastrzegli sobie możliwość podwójnego karania abonentów. Niezależnie od cofnięcia zniżek, mogą naliczać odsetki za opóźnienia w regulowaniu należności. Zdaniem Prezesa UOKiK, taka praktyka obu przedsiębiorców może naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Jeśli zarzuty się potwierdzą Vectrze i Multimedii Polska, grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu" - dodano.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(27)
Fun
5 dni temu
Olewanie stałych klientów. Zero informacji. Oczekiwania na rachunek papierowy tak aby nie doszedłem by obowiązkowo przejść na elektroniczny. Ostatnio coraz bardziej upada jej prestiż. Dzwoniąc na infolinię czy pisząc email stek kłamstw. Dzielenie klientów jedni faktury roczne drudzy miesięczne tylko na czas nie są wysyłane aby klient płacił kary.
ilonas
2 tyg. temu
Internet masakra niby z każdą umową większy za większe pieniądze oczywiście, ale jakości lepszej nie widać. Działa beznadziejnie jak działał.
890
2 tyg. temu
Umowa jest mało czytelna, nie konkretna, mnóstwo lania wody i w sumie to nie wiadomo ile będzie się płacić.
erogf
2 tyg. temu
No i stosują jeszcze podwyżkę w trakcie umowy rocznej o inflację. Przecież to krótki czas i można określić cenę na rok w sposób przewidywalny, a nie po 3 miesiącach, cyk podwyżka.
Cowboy
2 tyg. temu
Eleven i inne sportowe programy opóźnione o ponad minutę
...
Następna strona