Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
CHE
|

Orange wypłaci klientom rekompensaty. Firma musi też zmienić swoją strategię

2
Podziel się:

Orange Polska musi wypłacić części klientów rekompensatę za aktywację serwisów firm zewnętrznych. Prezes UOKiK przyjrzał się strategii firmy w zakresie usług direct billing i tzw. flash SMS. Po decyzji UOKiK spółka zmuszona jest zrezygnować z części praktyk i zmienić przy okazji standardy rozpatrywania reklamacji.

Orange wypłaci klientom rekompensaty. Firma musi też zmienić swoją strategię
Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki (Pixabay)
Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli za co zostały naliczone opłaty. Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie – przez kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Kontrolerzy urzędu zweryfikowali sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje. Efekt? Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę i od teraz nie będzie także stosować flash SMS-ów.

Po decyzji UOKiK firma zmieni również standardy rozpatrywania reklamacji. Od teraz każda odpowiedź będzie zawierać informację o sposobie doliczenia do rachunku, nazwę aktywowanej usługi, informację o tym, kto ją świadczy, sposób aktywacji i dezaktywacji, możliwość blokady.

Zobacz także: Prezent pod choinkę w czasie inflacji. Ten będzie zarabiał sam na siebie

Czym zawiniło Orange Polska?

Wątpliwości kontrolerów budziła część usług nietelekomunikacyjnych świadczonych przez Orange (aktywowanych m.in. za pośrednictwem powiadomień tzw. flash SMS i kliknięcie przez konsumenta przycisku "OK" po jego otrzymaniu). Mowa o funkcjach: "Gdzie jest Dziecko", "Chroń dzieci w sieci", "Nawigacja Orange", "CyberTarcza" oraz "Zabezpiecz PESEL",

Postępowanie dotyczyło również usług podmiotów trzecich rozliczanych przez operatora przy wykorzystaniu "Zamów z Orange" (tzw. direct billing, gdzie opłata automatycznie jest doliczana do rachunku). Są to np. GAMEMINE, KidzInMine, VIDIX.mobi. W większości miały charakter subskrypcyjny, a opłaty potrafiły wynosić w od 7,98 zł za miesiąc do 14,99 zł za tydzień.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Boni2
2 lata temu
Dokładnie robi to samo T-Mobile. Wysyłają i nie informują może się uda zarobić kasę na naiwnych klientach i nikt się nie połapie . Drodzy klienci nie dajcie się.
goo
2 lata temu
a choinka (w czasie włączania smartfona w ich sieci) w Play-u jest dozwolona? Żałosne.