Włoska firma Astaldi, która zdobyła duże kontrakty drogowe i kolejowe w Polsce, ma bardzo poważne kłopoty finansowe i nie płaci podwykonawcom. Robi to za nią GDDKiA, która już wypłaciła 37 mln zł zaległości. W gorszej sytuacji są podwykonawcy na kolei.
Mateusz Morawiecki otworzył nową drogą powiatową Zaliszcze-Podedwórze. Inwestycja kosztowała ponad 2 mln złotych. Premier zaznaczył, że budowy i remonty dróg lokalnych są możliwe dzięki pieniądzom odebranym mafiom VAT-owskim.
Podpisana została umowa na budowę przedostatniego odcinka Via Baltica, od obwodnicy Szczuczyna do Ełku. Drogę wybuduje konsorcjum firm Porr. z siedzibą w Warszawie, Porr Bau GmbH z siedzibą w Wiedniu oraz Unibep.
W marcu premier ogłosił, że na wsparcie remontów i budowę dróg lokalnych „rząd przeznaczy 1,3 mld zł, to jest o 500 mln zł więcej niż do tej pory planowano w budżecie”.
Koszt inwestycji to 508,1 mln zł.
Koszt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 (z perspektywą do 2025 r.) jest szacowany na 107 mld zł.
GDDKiA ujawnia, które drogi zostaną wybudowane za pieniądze z Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023.
Prace nad powstającym w śródmieściu Gliwic ostatnim odcinkiem Drogowej Trasy Średnicowej, są zaawansowane w 70 proc. - poinformował gliwicki magistrat.
Wiceszef BGK ujawnił wydatki Krajowego Funduszu Drogowego w latach 2004-2014.
Zadanie zakłada m. in.: budowę odcinka tunelowego drogi klasy S o długości ok.3 km z dwukomorowym tunelem długości ponad 2 km pod Małym Luboniem.