Potwierdziły się informacje money.pl. System Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców - tzw. CEPIK 2.0 był od początku budowany źle. Najwyższa Izba Kontroli właśnie opublikowała raport dotyczący inwestycji, która miała zmienić życie kierowców. I zmieniła - na kilka tygodni w piekło.
Jedna z porażek Ministerstwa Cyfryzacji i Anny Streżyńskiej była nieunikniona. Falstart Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców był niemal pewny - wynika z analizy Najwyższej Izby Kontroli. NIK sprawdził, dlaczego największa motoryzacyjna rewolucja informatyczna przez lata się ślimaczyła i wystartowała w fatalnym stylu. Money.pl dotarł do wyników kontroli.
Nowe przepisy pozwolą na udoskonalenie danych gromadzonych w bazie CEPiK oraz ich powszechniejszą dostępność.
Rząd bierze się za kolejne zmiany w przepisach o ruchu drogowym. Znaczące rozszerzenie kontroli, które dotknie 20 mln Polaków, to także dodatkowe opłaty.