Firma z Państwa Środka deklaruje, że budowa fabryki w Niemczech to zaledwie ich pierwszy krok w odniesieniu do rynku europejskiego. CATL ma ambicje być kluczowym dostawcą przemysłu samochodowego ze Starego Kontynentu.
Wizja bezemisyjnego paliwa wodorowego to coś, co pobudziło państwowe spółki do działania. JSW ma je wytwarzać, a PKP Cargo napędzać nim swoje lokomotywy.
- Przyszłość elektromobilności należy do gospodarki wodorowej - stwierdza w rozmowie z money.pl Paweł Bielski, dyrektor Instytutu Chemii Przemysłowej. - Moim zdaniem elektromobilność oparta na bateriach jest takim przedsionkiem do pojazdów, gdzie koniec końców nośnikiem też jest prąd, jednak nie jest on magazynowany, ale produkowany w ogniwach paliwowych, np. wodorowych.
Do miasta Kluż-Napoka dotarła pierwsza dostawa e-autobusów. Dziesięć pojazdów dostarczyła polska firma Solaris.
W lutym tego roku polski producent dostarczył 12 elektrycznych Urbino 12 do Bergamo. Tym samym liczba napędzanych energią elektryczną bezemisyjnych Solarisów dostarczonych do Włoch wynosi 22.
Rządowy program pomocy finansowej dla najbogatszych nazwijmy umownie "200 tys.+", choć zwolnienie podatkowe może być nawet większe niż 200 tys. zł.
Japońskie koncerny samochodowe połączyły siły. Ich sojusz jasno wskazuje, w którym kierunku pójdzie przemysł motoryzacyjny w Japonii w najbliższych latach
Perspektywy dla polskich zakładów Opla i Fiata nie napawają optymizmem - piszą związkowcy z "Sierpnia 80" w liście do premiera Mateusza Morawieckiego. To, co dzieje się z fabrykami, każe przypuszczać, że za kilka lat grozi im nawet zamknięcie - dodają, prosząc o spotkanie. Jak zaznaczają, ratunkiem może być nacjonalizacja.
- Nie ma odwrotu od elektromobilności – powiedziała minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Według niej skorzysta na tym polski biznes.
Tym krokiem Ursus potwierdza swoje coraz większe zaangażowanie w elektromobilność.