Włoska firma Astaldi nie zbuduje tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin – dowiedział się portal Money.pl. Powodem są rosnące ceny materiałów oraz brak rąk do pracy na polskim rynku.
Toruń może stać się zagłębiem elektromobilności w Polsce. Miasto jest jednym z kandydatów w wyścigu o budowę fabryki e-busów przez azjatyckiego inwestora.
Aby dostać się dziś do Świnoujścia, trzeba płynąć promem - i czekać nieraz nawet kilka godzin. Wszystko miała zmienić tunel. Przetarg wygrała firma Astaldi, ale umowy podpisać nie chce. Wiceprezydent miasta w rozmowie z money.pl mówi, że straciła cierpliwość. - Mają czas do 15 - mówi.
Producent opon planuje doinwestować swoją fabrykę w Wielkopolsce. Za dodatkowe pieniądze mają zostać opracowane nowe rozwiązania technologiczne i sposoby optymalizacji produkcji.
Polska skutecznie przyciągnęła bezpośrednie inwestycje zagraniczne.
Koszty inwestycji rosną ekspresowo, więc coraz mniej firm ma ochotę podejmować się wykonania gigantycznych inwestycji drogowych. Klapą zakończył się m.in. przetarg na S7 pod Krakowem, a to tylko jeden przykład.
- Scenariusze są tylko dwa. Albo rząd dopłaci do już realizowanych zamówień publicznych, albo dojdzie do fali bankructwa w budowlance - mówi money.pl Rafał Bałdys-Rembowski, wiceprezes PZPB. Trudno o gorszy czas na załamanie na rynku, bo startują w Polsce kluczowe inwestycje drogowe i kolejowe.
Euro 2012 okazało się organizacyjnym sukcesem. Pokazaliśmy Europie i światu, że jesteśmy w stanie zorganizować dużą imprezę na poziomie. Niestety zawiedli piłkarze, a teraz ze zmiennym szczęściem o przetrwanie walczą stadiony. Wyjątkiem jest Narodowy w Warszawie.
Przez niemieckie firmy inwestowały w Polsce miliardy euro. Teraz to Niemcy chcą, by Polacy inwestowali za Odrą. Zwłaszcza w Brandenburgii - niemieckim landzie, który faktycznie potrzebuje gotówki, również też polskiej.
- Powstający w Stobnicy tajemniczy zamek nie zagraża ani ptactwu, ani okolicznemu strumieniowi - tak argumentuje w rozmowie z money.pl prof. Tryjanowski, autor raportu środowiskowego.