Dokument trafił do Urzędu Transportu Kolejowego. To dobry krok - ocenia PKP.
Formalne porozumienie między producentem pociągów a PKP ma zostać podpisane jutro albo w poniedziałek.
W maja minął termin przekazania PKP Intercity pierwszych składów Pendolino z homologacją, czyli dokumentacją pozwalającą na poruszanie się pociągów po polskich torach z prędkością do 250 km/h.
Rozmowy z francuskim koncernem mają się zakończyć w połowie czerwca.
Minister wyjaśnił, że producent nie wywiązał się z podpisanej wcześniej umowy. Urząd Transportu Kolejowego nie wydał dotąd certyfikatu na jazdę z prędkością 250 kilometrów na godzinę, co przewidywały warunki kontraktu.
Wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy superszybkie pociągi na naszych torach. Wszystko przez problemy z homologacją.
Jeżeli producent nie przekaże przewoźnikowi ośmiu pociągów z homologacją,zacznie naliczać kary.
Janusz Piechociński uważa, że jeśli producent nie wywiążę się z kontraktu, to nie powinniśmy zapłacić.
Urząd Transportu Kolejowego musi zezwolić na dopuszczenie pociągów do ruchu w Polsce. Cała procedura będzie dość skomplikowana, bo to pierwsza taka decyzja w historii urzędu.
Podczas poprzednich jazd przeprowadzono szereg różnorodnych badań, m.in. testowano prędkość.