Bydgoska spółka rozszerza kontrakt. PESA dostarczy Trenitalii 14 wagonów. Zamówienie warte jest 200 mln zł. Czy to koniec złej passy polskiego producenta?
Wady zgłaszają kolejne miasta, a PESA nie nadąża z naprawą pojazdów.
Bydgoska Pesa, którą politycy tak chętnie przedstawiają jako "złote dziecko polskiej gospodarki", ma duże problemy finansowe. Jednym z pomysłów na jej ratowanie jest doinwestowanie jej pieniędzmi państwowych banków i PZU i to niezależnie od tego, że instytucje te mają wątpliwości co do zasadności takiego działania.
Niemiecki Urząd Transportu Kolejowego EBA wydał decyzję o dopuszczeniu do ruchu spalinowych pojazdów Link wyprodukowanych przez Pesa Bydgoszcz dla Deutsche Bahn.
Polski Fundusz Rozwoju otrzymał wyłączność negocjacyjną na wejście do Pesy - poinformował w piątek producent. Firma szybko potrzebuje inwestora, bo teraz funkcjonuje na bankowej kroplówce.
Banki chciały, żeby do końca marca Pesa pozyskała inwestora, który pozwoli jej spłacić 200 mln zrestrukturyzowanego kredytu. Z informacji "Pulsu Biznesu" wynika, że w najbliższych dniach właściciele Pesy dadzą wyłączność na negocjacje wybranemu partnerowi.
Były szef Kompanii Węglowej Krzysztof Sędzikowski został prezesem bydgoskiej Pesy. Jego głównym zadaniem będzie restrukturyzacja spółki i rozmowy z potencjalnymi inwestorami.
Podpisany wspólny protokół jest pierwszym krokiem do powstania fabryki tramwajów na terytorium Rosji.
20 elektrycznych składów za ponad 1,3 mld złotych pojedzie w barwach PKP Intercity S.A.