PKP Intercity wydłuża bilet weekendowy. Będzie obowiązywał od godziny 19 w piątek 9 listopada aż do godziny 6:00 we wtorek 13 listopada - informuje przewoźnik.
9 grudnia wchodzi w PKP nowy rozkład jazdy, ale pasażerowie nie będą mieli zbyt wielu powodów do zadowolenia. Przeciągają się remonty tras, wycofywane są tańsze połączenia, a nawet pociągi Pendolino jeżdżą coraz dłużej.
Mimo problemów, udało się się zakończyć kolejny etap remontu trasy kolejowej na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska. Konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE przebudowało 4 km torów. To część projektu wycenianego na ponad 169 mln zł.
Grupa PKP i Narodowe Centrum Badania Rozwoju chcą wspólnie wprowadzić na rynek kolejowy nowoczesny tabor elektryczny. Wspólnie z naukowcami modernizowana jest także infrastruktura kolejowa. Wartość kontraktów liczona jest w miliardach złotych.
Po stronie Ministerstwa Infrastruktury i PKP jest gotowość do wprowadzenia wspólnego biletu już od grudnia, czyli nowego rozkładu jazdy. Dziś potrzeba nam tylko zgody organizatorów przewozów, czyli marszałków województwa – deklarują kolejarze
PKP IC pozyskało z UE 653,8 mln zł dotacji dla projektów wartych około 1,9 mld zł .
Jastrzębska spółka węglowa i PKP Cargo podpisują list intencyjny i umawiają się na kilkuletnią współpracę. JSW ma produkować czysty wodór, a na jego bazie ogniwa wodorowe. PKP Cargo liczy, że dzięki temu na torach pojawią się napędzane tym paliwem lokomotywy.
Biurowce nad torami, miejsca rekreacji pod mostami i parkingi wiele metrów pod dworcami. Tak mogłyby wyglądać polskie miasta, gdyby funkcjonowało prawo warstwowe. O konieczności wprowadzenia zmian dyskutowali przedstawiciele rządu i kolei podczas panelu na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.
Już za kilka lat do Polski popłynie znacznie cieńszy strumień unijnych pieniędzy. Czy to oznacza, że prowadzone dziś na ogromną skalę inwestycje kolejowe zostaną zamrożone?
Nie wystarczy mieć pieniądze. Trzeba jeszcze umieć mądrze je wydać. Same inwestycje to za mało, by Polska nagle stała się potęgą logistyczną Europy. Jednocześnie powinny powstawać autostrady i lotniska, należy również zintegrować porty nad Bałtykiem z całym system transportowym kraju. Tylko wówczas Polska z korytarza tranzytowego zamieni się w hub.