Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) wprowadził 3 rozwiązania wspierające polskie firmy flotowe w kraju i za granicą. Spółka liczy, że wprowadzenie usługi doradztwa zarządzania ryzykiem we flocie dla firm wpłynie pozytywnie na szkodowość PZU w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych, poinformowali przedstawiciele spółki.
Rynek ubezpieczeń w Polsce stale się rozwija, dlatego można znaleźć na nim coraz więcej różnorodnych polis. Ubezpieczenia majątkowe, turystyczne oraz osobowe odpowiadają na więcej potrzeb ubezpieczonych i chronią przed większą liczbą zdarzeń niż dotychczas. Jakie nowe ubezpieczenia można znaleźć na polskim rynku?
W październiku wchodzi w życie ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, która wdraża zapisy unijnej dyrektywy IDD. Dla ubezpieczycieli i pośredników oznacza to poważne zmiany.
Przyczyną podwyżek były większe koszty działalności, a te wzrosły przede wszystkim z powodu wyroków korzystnych dla konsumentów.
Polisa AC ma chronić przed kradzieżą czy uszkodzeniem auta z naszej winy. Tyle mówi teoria, bo w praktyce możemy też otrzymać odmowę wypłaty odszkodowania. Dopiero wtedy okazuje się, że tak naprawdę o AC, za które już zapłaciliśmy, nie wiedzieliśmy nic.
W pierwszym kwartale towarzystwa ubezpieczeniowe zarobiły o 66 proc. więcej niż rok temu na składkach OC. Jeszcze więcej takie firmy zyskały na ubezpieczeniach autocaso. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie gigantyczne podwyżki dla kierowców.
Z ubezpieczeniem auto casco jest jak ze wszystkim w życiu: cudów nie ma, a odszkodowanie, jakie dostaniemy będzie adekwatne do ceny, jaką zapłaciliśmy za polisę. Jak jednak nie przepłacać i wybrać ochronę bez niespodzianek?
Ceny paliw rosną, ceny polis podobnie. Szukamy więc rozwiązań, dzięki którym utrzymanie samochodu będzie tańsze. Jedną z takich możliwości jest obniżenie ceny polisy. Wystarczy bezpiecznie jeździć.
- Rozumiemy, że podczas wakacji kieliszek wina do obiadu czy piwo podczas kolacji to rzecz dopuszczalna. Dlatego zmieniamy zakres ochrony naszego ubezpieczenia turystycznego. - mówi Patrycja Kotecka, dyrektor marketingu w LINK4. Od połowy czerwca ubezpieczyciel weźmie odpowiedzialność także za szkody powstałe po przysłowiowym wakacyjnym drinku.