Blisko 90 tys. kierowców czeka od 1 stycznia 2019 roku niemiła niespodzianka. Kary za brak obowiązkowej polisy OC rosną. To już 4,5 tys. zł. W sumie kierowcy bez dokumentów są warci 405 mln zł.
Jeżeli nie można ustalić wartości przychodu z nieodpłatnych świadczeń - np. ubezpieczenia członków zarządu, nie może być on opodatkowany.
Z ubytkiem wartości handlowej auta mamy do czynienia, gdy po wypadku zostało prawidłowo naprawione, jednak mimo to jego wartość handlowa obniżyła się.
Refundacji mogą podlegać tylko faktycznie poniesione, celowe i ekonomicznie uzasadnione wydatki poszkodowanego.
Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że nie można odliczać składek na obowiązujące ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej członków zarządu.
Wydatek na ubezpieczenie stanowi koszt firmowy, ponieważ służy zabezpieczeniu źródła przychodów.
Zmiany mają ograniczyć zjawisko pułapki podwójnego ubezpieczenia.
Koniec z podwójnym ubezpieczeniem OC. W najbliższą sobotę, 11 lutego wchodzą w życie przepisy znowelizowanej ustawy.
Od jutra zniknie problem podwójnej polisy. Łatwiej będzie również ją wypowiedzieć. Nowe przepisy nie obejmą jednak wszystkich.