Sklepy meblowe, drogerie, perfumerie przeżywają oblężenie. Sprzedaż w grudniu wzrasta nawet o 54 proc.
Blisko 80 proc. ankietowanych z dużych miast kupuje gotowe dania. Niecałe 40 proc. proc. konsumentów przyznaje, że zaopatruje się w tego typu towary aż 4 razy w tygodniu. Z kolei ponad 50 proc. kupujących sprawdza skład produktu, a przeszło 30 proc. zwraca uwagę na promocyjną cenę.
Średni budżet Polaków na święta Bożego narodzenia to 720 zł. Nic dziwnego, że sklepom zależy, byśmy zaczęli upłynniać środki jak najwcześniej.
Do sklepu idą wtedy, gdy większość ludzi z niego wychodzi. Na zakupy przeznaczają minimalną ilość czasu i wydają mniej niż ci, co robią zakupy o świcie lub w dzień. Jak udaje im się oszczędzić?
Polacy robią zakupy bardzo chętnie. Siła nabywcza rośnie. Robimy zakupy w najróżniejszy sposób: z partnerami, rodzinami, czasami szybko, po pracy, biegnąc do domu.
W lipcu 2018 roku są aż trzy objęte zakazem handlu niedziele. Zatem zakupy będzie można zrobić jeszcze tylko w niedzielę 29 lipca. 8 lipca natomiast to możliwe nie będzie.
Co czwarta zarobiona przez nas złotówka wydawana jest na żywność. Przeciętne jednorazowe zakupy spożywcze to wydatek ok. 150 złotych. Sprawdziliśmy, ile można za to kupić w najtańszych i najdroższych sklepach internetowych.
Naukowcy i specjaliści IT są tego pewni: sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence - AI) właśnie odmienia nasze życie. Fala wzbiera i rozwiązania z wykorzystaniem AI pojawiają się m.in. w medycynie, diagnostyce, logistyce, bankowości. Najwięcej jest ich tam, gdzie masy wydają miliardy dolarów dziennie: w e-commerce. Czym zatem kupuje nas sztuczna inteligencja w wydaniu np. Allegro?
W internecie, czy galerii handlowej? W sklepie przyszłości nie będzie to miało znaczenia, bo w obu miejscach zakupy będą wyglądały w ten sam sposób. By to było możliwe, innowacyjne rozwiązania już wdraża LPP, właściciel takich marek jak Reserved, Cropp, House, Sinsay czy Mohito.
Centra handlowe zmieniają swoje przeznaczenie. Polacy chętnie korzystają tam z różnych usług.