O 93,5% wzrosła w Polsce sprzedaż aparatów cyfrowych
w trzecim kwartale 2005 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego - ocenia IDC Polska.
Przed nami czas wyjazdów, ferii oraz zimowego odpoczynku z dala od pracy, zgiełku i codziennych obowiązków. Z raportu 'Turystyka internautów' opracowanego przez Gemius SA, Travelplanet.pl oraz Wakacje.pl wynika, że prawie 30 proc. internautów zamierza w ciągu najbliższych trzech miesięcy skorzystać z oferty biur podróży i udać się na zasłużony odpoczynek. Jednak, chociaż tak duża liczba osób zdecydowała się na zimowy wyjazd, aż 60 procent z nich nie dokonało jeszcze rezerwacji wycieczek. Dla pracowników biur podróży i portali turystycznych jest to wyraźny sygnał do wzmożonej pracy.
Serwis kupujemy.pl porównujący oferty sklepów internetowych dołączył do XIV Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Portal nawiązał współpracę z internetowym sklepikiem WOŚP, którego oferta dostępna jest na stronach kupujemy.pl.
Wraz początkiem Nowego Roku Edipresse Polska, jedno z największych i najszybciej rozwijających się wydawnictw prasowych w Polsce, rozpoczyna współpracę z internetową siecią reklamową IDMnet. IDMnet będzie odpowiadać za emisję i obsługę powierzchni reklamowych ośmiu witryn wydawnictwa wśród których znajdują się między innymi serwisy internetowe takich tytułów jak VIVA! i Przekrój.
Codec Systems poprowadzi wdrożenie platformy controllingowej MPC w PEKAO S.A., drugim z największych banków w Polsce. System MPC jest wykorzystywany przez duże instytucje finansowe w Polsce i Europie.
Firma MacroSoft S.A. wdroży w Banku BPH SA zgodnie z zamówieniem Departamentu Rozwoju Technologii nowoczesne rozwiązanie do automatyzacji wysyłania i przyjmowania korespondencji faksowej. Rozwiązanie oparto o aplikacje Extrafax i Lotus Domino. Nowy system zapewni dostosowanie masowej komunikacji faksowej do obecnych wymagań Banku związanych z obsługą klientów oraz poszerzy dostęp pracowników jednostek organizacyjnych do tej platformy.
Firma Plannja Sp. z o.o. podjęła decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu Exact Globe 2003 Enterprise wspierającego zarządzanie. Wdrożenie obejmie niemal wszystkie procesy biznesowe, a w przyszłości zostanie rozszerzone o rozwiązanie Exact e-Synergy.
Ponad połowa Swarzędza ze światłowodowym dostępem do Internetu, możliwością korzystania z alternatywnych, tańszych usług telekomunikacyjnych, a wkrótce także z systemem monitoringu osiedli i innymi usługami opartymi o nową sieć światłowodową - to efekty współpracy pomiędzy Spółdzielnią Mieszkaniową w Swarzędzu i Inotel SA, niezależnym operatorem telekomunikacyjnym.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa funkcjonowania rzetelnych firm spedycyjnych i transportowych, powstał Rejestr Dłużników Transportowych RDT. Rejestr funkcjonuje w ramach systemu Bank Danych Kredytowych KSV BIG S.A., firmy należącej do Grupy Kreditschutzverband von 1870 (najstarszego Związku Ochrony Wierzycieli w Europie) oraz na mocy porozumienia z firmą LOGINTRANS Sp. z o.o. operatora giełdy TRANS.
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania 'Megapanel PBI/Gemius', będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za październik 2005 roku.
Tomasz Moroz - Wiceprezes Zarządu, założyciel i jeden z akcjonariuszy Spółki - obejmie od nowego roku stanowisko Prezesa Zarządu. Nowy szef Travelplanet.pl został uznany za jednego z dziesięciu najlepszych polskich przedsiębiorców w 2005 roku, w rankingu 'Przedsiębiorca Roku' firmy ErnstandYoung. Pełniący do tej pory funkcję Prezesa Zarządu Piotr Multan, zastąpi Tomasza Czechowicza Prezesa Zarządu MCI Management SA na stanowisku Przewodniczącego Rady Nadzorczej Spółki.
W dniu 22 grudnia br. Migut Media S.A. podpisał z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę na realizację kolejnego projektu szkoleniowego. W szkoleniach na temat marketingu i informatyki weźmie udział niemal 4 tysiące uczestników. Wartość projektu to blisko 3 miliony zł.
Firma Gemius SA, która w bieżącym roku rozpoczęła cykliczne prezentacje danych pochodzących z zagranicznych rynków internetowych, zamyka go udostępnieniem statystyk ukraińskiej sieci. Pod adresem ranking.com.ua internauci mogą zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na temat aktualnych internetowych trendów na Ukrainie.
W INTERIA.PL ruszyły betatesty platformy komunikacyjnej. Ma ona skupiać społeczność użytkowników portalu, dostarczając narzędzi do swobodnego i wszechstronnego kontaktu. Powstanie platformy było jednym ze strategicznych celów Spółki na 2005 rok.
Do grona klientów internetowego kiosku netpress.pl dołączył kolejny wydawca. Podpisana została umowa z IDG Poland SA. Pierwszym magazynem sprzedawanym w formacie Zinio jest PC World Komputer.
Agencja Marketingu Mobilnego EL2 wykorzystała m-kupony, w unikatowej akcji przeprowadzonej dla firmy Cocoon Collection, właściciela sklepu internetowego swiatsrebra.pl.
Firma Ontrack Odzyskiwanie Danych zaprezentowała PowerControls 4.0 - oprogramowanie minimalizujące czas odtwarzania danych z baz .edb Microsoft Exchange. Najnowsza wersja oprogramowania pozwala m.in. na eliminację back up typu brick-level, czy serwera odtwarzania. PowerControls obsługuje w skali globu przeszło pięć milionów skrzynek pocztowych. W tworzeniu najnowszej wersji narzędzia, po raz pierwszy udział wzięli polscy programiści z jedynego poza USA centrum rozwoju oprogramowania Ontrack.
25% klientów internetowych biur podróży w Polsce pochodzi z Warszawy. Wykorzystuje to Travelplanet.pl, które uruchomiło właśnie swój drugi innowacyjny punkt obsługi turystów w stolicy, tym razem w prawobrzeżnej części Warszawy.
W ramach platformy internetowej mojeauto.pl wystartował nowy serwis - 'Samochody nowe od ręki'. Prezentowane są w nim oferty sprzedaży samochodów nowych, aktualnie dostępnych w salonach dealerów.
Już za niecałe 2 m-ce rozpoczyna się II edycja 'RemaDays' Międzynarodowych Dni Marketingu i Reklamy. W dniach 07-09 lutego 2006 roku, na powierzchni około 10 000 m2 spotka się od 5000 do 10 000 praktyków branży. Jest to obecnie największe wydarzenie branży reklamowej w Europie Środkowo-Wschodniej.
Drogą przetargu firma farmaceutyczna GlaxoSmithKline powierzyła agencji interaktywnej OS3 multimedia stworzenie multimedialnego serwisu niquitin.pl poświęconego rzucaniu palenia. Ten zaawansowany technologicznie projekt, stanowiący element szeroko zakrojonej kampanii public relations, tworzy wirtualną rzeczywistość wraz z jej bohaterami oraz rozwijającą się fabułą.
home.pl i Google Polska rozpoczęły strategiczną współpracę w zakresie popularyzacji usług hostingowych i reklamowych w sieci Internet.
Sukcesem zakończyła się pierwsza kampania sponsoringowa, przeprowadzona przez sieć reklamową Ad.net, w największej zamkniętej społeczności w polskim internecie - serwisie grono.net.
Wyzwanie na wejście w tak zdecydowaną i widoczną obecność, podjęła Mennica Polska za pośrednictwem Firmy Reklamowej KUC promująca konkurs 'Ładuj po nagrody'. W ramach sponsoringu, w ostatnich dwóch tygodniach listopada, wygląd serwisu grono.net został zmodyfikowany. Przede wszystkim zmienił się kolor - z niebieskiego na żółto-pomarańczowy, w lewym górnym roku wkomponowano dodatkowy element graficzny - rakietę będącą jednocześnie elementem przewodnim całej kampanii. Całość dopełniał flashowy boks z informacją o promocji.
Mediarun.pl, jako pierwszy serwis branżowy w Polsce, poszerzył swoje informacje o treści multimedialne. Pierwszym udostępnionym materiałem jest zapis wideo wypowiedzi Pana Marcina Maja z agencji interaktywnej OS3 Multimedia podczas Gali konkursu Webstarfestival.
eCard SA oraz amerykański Arcot System ogłosiły podpisanie wyłącznej umowy na dostarczanie systemu bezpiecznych transakcji internetowych przy użyciu globalnego protokołu 3-D Secure. Umowa ta pozwoli firmie eCard S.A. zaoferować wydawcom kart usługi bezpiecznych transakcji internetowych. Arcot jest jednym ze światowych liderów rozwiązań 3-D Secure współpracujących z ponad 10 tysiącami wydawców kart oraz 20 tysiącami akceptantów kart płatniczych.
Inline Poland - firma produkująca opakowania z tworzyw sztucznych zdecydowała się na implementację systemu mySAP Business Suite. Wybór metodyki procesowej sprawił, że partnerem wdrożeniowym Inline Poland
Łódzka Agencja Interaktywna VENTI przygotowała dla Premium Foods SA nowy serwis korporacyjny oraz serwis produktowy marki Vitax.
OGICOM zaoferował swoim klientom usługę fax2email. Umożliwia ona odbieranie faksów za pomocą poczty elektronicznej.
MacroSoft Wrocław zrealizował w Grupie Work Serwis kontrakt wart 0,5 miliona PLN. Wdrożenie objęło wszystkie spółki wchodzące w skład Grupy. Wdrożenie rozwiązania Lotus Notes pozwoli na szybki rozwój sieci oddziałów Grupy. W ramach kontraktu MacroSoft Wrocław dostarczył pełną platformę sprzętowo systemową
Ogólnopolska sieć RTV EURO AGD uruchomiła swój sklep internetowy pod adresem euro.com.pl z produktami fotograficznymi, kamerami, telewizorami LCD i plazmowymi oraz akcesoriami do nich. Jako firma wdrożeniowa wybrany został krajowy integrator Contium SA, który zaoferował swoje autorskie rozwiązanie Unity Commerce. Contium odpowiada także za utrzymanie serwerów, na których funkcjonuje sklep oraz za jego dostępność w sieci.