Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

UOKiK skontroluje banki. Sprawdzi, jak zabezpieczają pieniądze klientów

11
Podziel się:

UOKiK sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów dotyczące kradzieży pieniędzy z konta. Pod lupę urzędnicy wezmą też mechanizmy uwierzytelniania transakcji, które stosują instytucje finansowe działające w Polsce. UOKiK skontroluje 18 banków.

UOKiK skontroluje banki. Sprawdzi, jak zabezpieczają pieniądze klientów
UOKiK sprawdzi banki (zdj. ilustracyjne). (Adobe Stock, as-artmedia)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje w komunikacie, że w ostatnim czasie do Urzędu trafia coraz więcej skarg od konsumentów. Dotyczą one kradzieży pieniędzy z kont bankowych lub zaciągania zobowiązań na ich dane.

Problemem są zarówno utraty oszczędności jak i nieuznawane reklamacje przez banki. Klienci zgłaszają, że oszuści podszywają się pod pracowników infolinii banku lub też wykorzystują fałszywe strony internetowe. Zdarzają się też przypadki wykorzystywania oprogramowania szpiegującego.

"Uznałem za konieczne sprawdzić, jak banki zabezpieczają pieniądze swoich klientów w takich sytuacjach i czy rzetelnie rozpatrują tego typu reklamacje" - powiedział prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny.

Zobacz także: UOKiK i kara dla Biedronki. Chróstny: Nie uwziąłem się na ten dyskont

- Dlatego wszcząłem postępowania wyjaśniające względem 18 banków, w ramach których zweryfikujemy, jaka jest skala problemu, jak kształtują się wewnętrzne procedury w poszczególnych bankach, jaki procent reklamacji rozpatrywany jest pozytywnie oraz czy banki zawiadamiają organy ścigania - dodał szef urzędu, cytowany w komunikacie.

O jakie banki chodzi? UOKiK wymienia w komunikacie: Alior Bank, Bank Handlowy w Warszawie, Bank Millennium, Bank Ochrony Środowiska, Bank Pocztowy, Bank Polska Kasa Opieki, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, DnB Bank Polska, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, mBank, Nest Bank, Plus Bank, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, Santander Bank Polska, Santander Consumer Bank, Toyota Bank Polska.

Urząd poleca też jak najszybszy kontakt z oficjalną infolinią banku, jeżeli oszuści wykonali nieautoryzowane transakcje z konta. "Zgłoś taką transakcję, zmień dane do logowania do aplikacji bankowej i bankowości elektronicznej oraz zastrzeż kartę. Na powiadomienie instytucji finansowej masz 13 miesięcy, ale im wcześniej to zrobisz, tym lepiej. Następnie zawiadom policję" - radzi UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(11)
drugie brawo ...
3 lata temu
Brawo!!!
Kurczak Ptyś
3 lata temu
Walczyłem jak lew, bo nie chcieli uznać reklamacji (ING). Miałem rację i odzyskałem niesłusznie pobrany haracz. Rzecz miała miejsce parę lat temu przy wymianie kart na "zbliżeniowe". Kiedy zapytałem, co z innymi klientami, panienka szybciutko zakończyła ostatnie połączenie w tej sprawie. Musieli wówczas "zarobić" kupę milionów. Większość klientów odpuszcza sobie walkę o małe pieniądze (14,00 PLN), a większość po prostu "nie zauważa" takich ubytków.
rfdz
3 lata temu
Banki to biznes i chcą zarabiać dla siebie i akcjonariuszy. Nie zawsze są jednak w porządku względem tych akcjonariuszy ale też klienta. Czasem wykorzystują jego niewiedzę i niestety czasem po prostu nieumiejętność liczenia. Przeczytajcie sobie ksiazke pt. Emerytura nie jest Ci potzerbna . Jest o zarządzaniu pieniędzmi, by ludzi przygotować do radzenia sobie z finansami i zachęcić do dbania o nie. By uwierzyli, ze mimo ograniczonych zasobów (pieniędzy) można zbudować majątek, a nawet wolność finansową.
AKTA
3 lata temu
Polska praworządność? Prosze bardzo; gdy jesteś coś dłużny bankowi, to momentalnie wpisują cię na liste dłużników bez twojej wiedzy i zgody, ale gdy bank jest cos dłużny to żadnej czarnej listy już nie ma, więc robią co chcą. A państwowe urzędy jeszcze nikomu nie pomogły, bo zawsze umywają ręce. Ważniejsza jest mamona do kasy państwa niż sprawiedliwośc dla zwykłego człowieka...
łapać złodzie...
3 lata temu
Zacząć trzeba od tego ilu pracowników banków została prawidłowo sprawdzona pod względem niekaralności !! biorą do pracy ludzi z koneksjami rodzinnymi bez żadnego pojęcia o bankowości , jak to możliwe że złodzieje doskonale wiedzą , które konta okradać , znają wszelkie dane klientów nr. tel. adresy ,stan kont ,ostatni przypadek z W-wy pokazał kto okrada konta pracownica banku właśnie okradła ludzi na 170 tys.