Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Chciałbym otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą i mam kilka pytań

Chciałbym otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą i mam kilka pytań

Bulixis / 213.92.196.* / 2018-03-24 21:32
Witam Was serdecznie, jestem zielony w temacie działalnośći gospodarczej i mam do Was parę pytań.
Mam 23 lata i chciałbym otworzyć sprzedaż samochodów używanych(miałbym parę samochodów w przedziale 5-20tyś).
Pracuję na etacie ( umowę mam do listopada 2018 i raczej będę miał przedłużoną na kolejne 2 lata lub na czas nieokreślony) i chciałbym pracować na etacie i mieć działalności i oto pytania:
1. Ile wynosi składka ZUS? Bo czytałem gdzieś,że będę musiał płacić tylko ubezpieczenie zdrowotne,jak jestem zatrudniony na etacie i otworzę działalność, które wynosi około 320zł.
2. Czy będę musiał mieć kasę fiskalną?(Słyszałem, że trzeba mieć obrotu powyżej 40tyś. zł i dopiero musi być kasa fiskalna).
3. W jakie miejsca muszę się udać , żeby otworzyć firmę?
4. Jakie są koszty z otwarciem firmy( nie chodzi u ZUS, tylko czy są jakieś opłaty związane z otwarciem działalnośći?
5. Czy mogę liczyć na jakieś dotacje?
Czekam na rzetelne odpowiedzi.
Z góry dziękuję.
Wyświetlaj:
MiRkos444 / 5.173.161.* / 2021-05-23 21:34
Warto uwzględnić biuro rachunkowe - przy JDG koszty takiej obsługi są nieduże, a wygoda jest spora. Sam bym nie chciał ogarniać spraw księgowych, dlatego współpracuję w tym temacie z QualityDot, które oferuje 30% zniżki na start dla nowych klientów
isia17k / 93.181.133.* / 2020-12-10 15:22
Cześć proszę wypełnienie ankiety:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfLNTy2ECNzqYlscIoVy671tkoi-LEMdyarDWnEXRBqE74XNQ/viewform?fbclid=IwAR1DzRRC1tBbBA9Au5zktRupGpcHSu3qmhV_lvNMD3JoyCsJxT6jcJ0lpQk

odnośnie motywów zakładania jednoosobowej działalności. Dziękuję.
gemontis / 188.146.226.* / 2020-05-06 07:25