Forum Forum inwestycyjneFundusze

Fundusze azjatyckie Pioneer

Fundusze azjatyckie Pioneer

agacyd / 2008-09-20 01:30
Kochani prosze pomozcie!
Rok temu podjelam najszybsza i najdotkliwsza w skutkach decyzje. Wycofalam sie z kupna mieszkania i pierwsza rate, a konkretnie 38500zl przeznaczylam na zakup funduszy Pionner: Rynkow Wschodzacych, Rynku Chinskiego i Regionu Pacyfiku (przez bank PKO SA). Minal prawie rok i jestem okolo 30% do tylu. Jestem kompletnym laikiem, dopiero teraz zaczelam czytac, porownywac i glowkowac co z tym fantem zrobic... Duzo sie naczytalam o dywersyfikacji portfela, ale to dotyczy zakupu nowych funduszy. Nastepne madre slowo to alokacja i tutaj zaczynaja sie schody, bo jak madrze to zrobic? Alokowac posiadane jednostki w inne fundusze? Tylko z tej samej grupy beda zwolnione od prowizji. W innym przypadku musze zaplacic chyba prowizje. No i gdzie to przeniesc? A moze odkupic jednostki z wieeeelka strata i sprobowac jakos te rany wylizac np. madrym portfelem? Chyba powinnam tez zalozyc konto np. w mbanku, zeby moc jakos tym zarzadzac? Tysiace pytan... Pewnie eksperci lapia sie za glowe czytajac 'te bzdury' ale tonacy brzytwy sie chwyta!
Za wszelka pomoc bede bardzo wdzieczna.
aga
Wyświetlaj:
miki3d / 2008-10-01 10:56 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Domyślam się, że fundusze kupiłaś w banku Pekao SA, bo ten jest dystrybutorem Pioneera. Owszem warto się zdywersyfikować, choćby w ramach TFI Pioneer, aby nie ponosić dodatkowych opłat za nabycie. Mbank niestety odradzam - to świetne narzędzie dla tych, którzy potrafią się nim posługiwać. Dla laików mbank to tak jak komputer dla kogoś, kto nie bardzo zna się na obsłudze kalkulatora. Możesz dokonać jednego działania, dzieki któremu zyskasz dobrego doradcę bez przenoszenia środków i ponoszenia dodatkowych kosztów.
agacyd / 2008-10-10 14:16
Jakie dzialanie masz na mysli? Podaj prosze wiecej szczegolow.
Balrog1 / 2008-09-30 15:35 / Bywalec forum