witam . posiadam piec firmy urlich ktory jest na gwarancji i mimo zgloszonego problemu do gwaranta firma przekroczyla swoj okres 2 tyg. na naprawe pieca. chcialem poprosic o porade w tym temacie a najlepiej o paragrafy i artykuly regulujace ta kwestie.
rek
/ 83.27.76.* / 2008-06-10 02:30
Ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, a nie na jej załatwienie. Jeśli w okresie 14 dni kalendarzowych nie otrzymałeś pisma oddalającego reklamację to przyjmuje się, że została uznana.
niestety nie jest to prawda w przypadku gwarancji tak wiec nei masz racji poniewaz gwarancja jest dobrowolnie przyznawana przez gwaranta i moze on okreslic inny termin jej rozpatrzenia np 1 miesiac.
Natomiast termin 14 dni ma zastosowanie w przypadku wniesienia reklamacji na podastawie ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej i wtedy jak najbardziej 14 dni kalendarzowyk a po ich uplywie bez udzielenia odpowiedzi żadanei jest uznane z mocy pracwa.
Niestey w tym przypadku z tego co pisze morawkiskrystian korzystal on z gawrnajci tak wiec obowiazauja go terminy ustalone przez gwaranta.