Ravae
/ 188.33.218.* / 2010-04-27 21:07
Gwarant nie ma 2 tygodni, nie ma takiego terminu w 580 kc, tam jest mowa o odpowiednim terminie. Orzecznictwo nie jest w Polsce źródłem prawa, na wytyczne nie radzę się powoływać bo przecież nie chodzi Pani o to by spierać się ze sprzedawcą o to kto ma rację, tylko o to, żeby wyegzekwować to co się Pani należy. Nie ma więc w ustawie 2-tygodniowego terminu, termin jest odpowiedni. Dzisiaj, gdy gwarant może być np. w Chinach, nikt nie wymusi na sprzedawcy by zdążył w 2 tygodnie. Trudno sie temu dziwić, skoro za zwyczaj oddajemy towar do sprzedawcy, ten musi wysłać go do gwaranta, którym zwykle jest producent. Sprzedawca nie jest bowiem gwarantem. Dlatego na przyszłość radzę przed upływem 2 lat od dnia zakupu, korzystać z uprawnień wynikających ze sprzedaży konsumenckiej. Te uprawnienia służą nam względem sprzedawcy, a nie względem gwaranta. Tam też jest owy dwutygodniowy termin na ustosunkowanie się do tzw. "reklamacji". W razie czego po odebraniu sprzętu, jeśli nadal coś będzie nie tak, proszę pisać, coś poradzimy...