Forum Forum motoryzacyjneWydarzenia

Ile paliwa oszczędzają systemy typu start-stop?

Ile paliwa oszczędzają systemy typu start-stop?

Wyświetlaj:
w456789 / 145.237.92.* / 2009-12-28 08:11
Niestety jak w wielu innych sprawach osoby, które będą podważać "ekologiczność" takich systemów nazwane będą oszołomami,

Żaden koncern samochodowy nie poda bilansu energetycznego "od kopalnii rudy, do utylizacji pojazdu", tylko wydumane spalanie w l/100. Taki pełny bilans jest dla nowych samochodów bardzo niekorzystny. Przykładowo znalazłem w prasie informację, że samochody wykonane z aliuminium musiałyby jeździć 30 lat zanim niższym spalaniem wynikającym z mniejszej masy rekompensują CO2 zużyte na wytworzenie aluminium.

Niestety Bosh musi zarobić, a polskie zakłady trzeba pozamykać, żeby "ratować klimat".
rty / 83.7.117.* / 2009-12-26 00:52
Uprzejmie proszę unijnych komisarzy i komisarki ażeby ten cały system Start-stop NIE był PRZYMUSOWY.

'przypuszczalnie Unia Europejska za kilka lat wprowadzi wymóg wyposażania w nie nowych pojazdów'
-jeśli tak rzeczywiście będzie to ja wyłączę sobie ten zużywający auto 'system'....
Chcę zużywać benzynę a nie auto!
cosmo / 195.164.255.* / 2009-12-23 10:45
Tak i po 80 000 turbina do wymiany. Wyobraźcie sobie, grzejecie autostradą, wjeżdżacie na obwodnicę i buh czerwone. Hamujecie ostro i gasicie silnik w dieslu albo uturbionej benzynie. Nie no zaje.. pomysłowe.
esu / 78.8.0.* / 2009-12-22 13:11
Każdy poza d.ebilami z władz UE wie, że więcej przy tym strat niż zysków. Więcej zużytych akumulatorów to więcej odpadów, lepsze akumulatory to więcej skomplikowanej technologii, czyli znowu więcej odpadów bo prądu nie przechowasz w oleju, wodzie, czy powietrzu, trzeba do tego substancji nieekologicznych w większym stężeniu.
m53 / 83.6.40.* / 2009-12-22 00:18
Mało wiarygodne. Silnik na biegu jałowym zużywa raptem kilka procent paliwa silnika obciążonego. A gdzie zwiększona dawka paliwa przy starcie, gdzie energia elektryczna zużywana na tysiące startów,

Być może w jeździe testowej nowym, absolutnie sprawnym pojazdem "palącym od dotknięcia" i przy założeniu : jadę 300 m, stoję 3 min, na światłach itd. to da te kilka procent.

Jeżdżę prawie dwudziestoletnim automatem, 3 l pojemności, benzyna, ponad 200 koni. Na biegu jałowym zużywa ca 1 l/godz. Przy rozruchu rozgrzanego silnika przez kilka sekund pokazuje ponad 30 l/godz. !!! Samochód ma wbudowany system odcinania paliwa po wciśnięciu hamulca lub puszczeniu gazu przy większej prędkości. Silnik dostaje paliwo dopiero przy spadku obrotów poniżej 1000/min.

Marketing i nabieranie gości.
rafał36 / 83.24.163.* / 2009-12-22 16:27
w tym samochodzie chyba też bedzie ten system - z tego co wiem jest to oszczędnośc ok 10%.

to to auto http://www.youtube.com/watch?v=yx3-BHlavqI
m53 / 83.24.3.* / 2009-12-22 19:27

w tym samochodzie chyba też bedzie ten system


Nie może być. Start-stop działa wyłącznie w stojącym pojeździe.
Zatrzymanie unieruchamia silnik, wciśnięcie sprzęgła uruchamia.
I mamy kolejny problem. Poruszając się w korku na "1" i operując wyłącznie sprzęgłem systemu nie uruchomimy. Trzeba za każdym razem wyrzucić bieg ... itd.
Lepszy cyrk.

Najnowsze wpisy