poczatkujacy
/ 89.234.120.* / 2014-04-08 21:07
Ciekawy i nowatorski sposób zaoszczędzenie miesięcznie na opłatach za mieszkanie.
Większość z nas marzy o własnym lokum, lub jak to kiedyś nazywano m4. Wszyscy pragną mieć poczucie bezpieczeństwa i możliwość stworzenia przyjemnego otoczenia do którego będziemy chętnie wracać, lecz nie każdy z was wie lub zwraca uwagę że mieszkając w bloku lub budynku ponosicie koszty utrzymania nieruchomości co w większości przypadków wynosi około 15-20 % opłaty miesięcznej doliczonej do czynszu.
W dzisiejszych czasach trzeba zwracać uwagę na każda wydana złotówkę, dlatego pytam się czy musimy opłacać księgowość czy zarządcę nieruchomości kiedy to możemy prawie w 90% zastąpić oprogramowaniem . Szczególnie kiedy przez większość czasu nie mamy z tymi ludźmi odczynienia a jak coś nawali lub potrzebne jest natychmiastowe usuniecie usterki, to trzeba to robić na własny koszty aby to zrobić szybko.
Dla przykładu może posłużyć wspólnota w której mieszkam. Wspólnota składa się z 15 lokali własnościowych. Od kiedy sięgam pamięciom to płaci się czynsz w ostatnich latach w wysokości średnio 320.00 PLN w którym jest ładnie wyszczególniony fundusz remontowy. Wszystko było opłacane jak zawsze i nikt z lokatorów nie zastanawiał się wręcz był przekonany że w razie usterek to przynajmniej nie będzie musiał wykładać własnych środków w sytuacjach awaryjnych. Jak to w życiu bywa wszyscy chcą dobrze ale wychodzi jak zawsze, otóż z upływem lat budynek niszczał i wymagał drobnych remontów, aż do zeszłego roku kiedy dach zaczął tak przeciekać ze zalewało mieszkania i to nie tylko te na samej górze ale również te pod nimi. Przez około 2-3 lata zarząd wspólnoty interweniował w firmie zarządzającej nieruchomościami i zgłaszał uzasadniając to że jest to już poważny problem który ma znaczący wpływ na poziom życia wszystkich lokatorów oraz ma ogromny wpływ na dewastacje nieruchomości.
Potrafię sobie wyobrazić ze nie jest to odosobniony przypadek, kiedy członkowie wspólnoty musza się domagać o remont budynku za własne pieniądze które teoretycznie powinny być przyszykowane i czekać na wykorzystanie w takich przypadkach. Wszyscy odnosimy blednę wrażenie w tym zagadnieniu, okazało się ze duża cześć środków w formie składek jest przeznaczana na utrzymanie firmy administracyjnej, oznacza to: na wynagrodzenia pracowników, samochody, utrzymanie biur oraz na generowanie zysku firmy bo to jest celem nadrzędnych każdej działalności gospodarczej. W efekcie końcowym niewielka cześć składek jest odkładana na konto wspólnoty, to oczywiście pokazało ze w momencie sytuacji awaryjnej nie wystarczającym do jakichkolwiek napraw. W takiej sytuacji wspólnota musiała zaciągnąć dodatkowy kredyt na wykonanie naprawy co doprowadziło do zwiększenia funduszu remontowego.
Teraz podam wam kilka wyliczeń:
Średni miesięczny czynsz wynosi : 320.00 PLN zawarta w tym jest kwota 60.00 PLN na koszty administracyjne
Wspólnota składa się z 14 nieruchomości ( mieszkań) co średnio wyliczając miesięczną opłatę dla firmy administracyjnej w wysokości 840.00 PLN.
W skali roku daje kwotę 10 080.00 PLN w skali np. 10 lat daje nam już 100 800.00 plus odsetki za lokatę terminowa w wysokości kilku procent w zależności od banku. Celowo pomijam tu wzrost funduszu remontowego
Za taka kwotę to można dokonać na bieżąco drobnych napraw lub tez grubszej raz na 10-15 lat, gdzie nie musicie się nikogo prosić o własne pieniążki na dokonanie niezbędnych napraw. Jeżeli dokonuje się napraw na bieżąco to nie doprowadza to do większych zniszczeń i w efekcie końcowym jest taniej i lepiej.
Dowiadywałem się że koszt oprogramowania dla mojej wspólnoty w najtańszej wersji to 45.00 PLN miesięcznie co się równa 540.00 PLN a nie 10 080.00 w tradycyjnym przypadku. Zaznaczam ze jest oferowany bezpłatnie przez okres 12 miesięcy i można zrezygnować w dowolnej chwili nie ponosząc żadnych kosztów.
Każdy z lokatorów ma dostęp online do własnych danych, danych lokalu wspólnoty, wyszczególnionych koszów, rachunków czynszowych oraz historii, nie wspominając już wielu dodatkowych narzędzi ułatwiających w historie funkcjonowania wspólnoty oraz bezpłatnych płatnościach online. Zapraszam wszystkich do odwiedzenia strony internetowej www.e-zarzadca.
Dlaczego nie spróbować zaoszczędzić tu gdzie trzeba nie rezygnując z dotychczasowych przyjemności.