Witam,
Aby otworzyć własną działalność gospodarczą należy:
1. Złożyć wniosek CEIDG-1 do dowolnego Urzędu Miasta/Gminy. Dokument można wypełnić na stronie ministerialnej ceidg.
Regon nadawany jest automatycznie w przeciągu 7 dni od daty złożenia wniosku CEIDG-1 w urzędzie. Po nadaniu będzie on widoczny na stronie ministerialnej-> baza przedsiębiorców, skąd też będzie można pobrać zaświadczenie o wpisie do CEIDG.
Wpis do CEIDG jest BEZPŁATNY!
2.Jeśli będziemy rejestrować się do
VAT - składamy
VAT-R najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia sprzedaży towarów lub świadczenia usług objętych
VAT w Urzędzie Skarbowym właściwym w sprawach
VAT. Opłata skarbowa- 170zł.
3. ZUS Osoba ,która nie prowadziła działalności gospodarczej w przeciągu 60mc oraz nie będzie świadczyć usług na rzecz byłego pracodawcy (umowa o pracę w tym samym zakresie co działalność) może skorzystać z „małego zusu”. Do ZUS należy złożyć formularz ZUS ZUA (kod tyt. ubezpieczenia 05 7000) w przeciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Zus. pref. dotyczy składek społecznych i przysługuje przez okres 24mc. Jeśli rozpoczniemy działalność 1 października 2014-zus pref. przysługuje do września 2016 , jeśli rozpoczniemy działalność 2 października i później- do października 2016 (czyli m-c dłużej).
Zus pref. wynosi 431,18zł lub 418.83zł (bez dobrowolnej składki chorobowej)
Pozdrawiam,
Ania