Forum Forum prawneCywilne

klient żąda zwrotu zaliczki - pomocyyyyyyy

klient żąda zwrotu zaliczki - pomocyyyyyyy

zybi0077 / 2009-08-31 22:06
witam , zajmuję się montowaniem wkładów kominkowych , na początku lipca podjołem zlecenia pobudowania wkładu kominkowego z materiału powierzonego przez klienta, i pierwszego dnia pracy wziołem zaliczkę w kwoci 500,00złotych ponieważ klient zażyczył sobie belkę z marmuru czekałem na ten materiał ponad 3 tygodnie , gdy już był gotowy przystąpiłem do składania kominka .
przez następne 3 dni przestawiałem go według życzeń klientki przy okazji uszkodziła sie jedna część marmuru ( wziołem winę na siebie) , na którą czekałem kilka dni , wziołem zaliczkę w 100,00 złotych i przystąpiłem do skłądania i wykańczania koninka ,
poinformowałem klientkę że za dwa dni ukończę kominek i będę chciał się rozliczyć ( zostało do wypłaty jakieś 2600,00złotych), na drugi dzień klientka poinformowała mnie że zrywa umowę ustną i żąda zwroty zaliczki oraz kosztów naprawy marmuru kazała mi się pakować i jechać do domu , po dwóch tygodniach przysłała pismo listem poleconym że jeśli nie otrzyma kwoty 720,00złotych kieruje sprawę do sądu , BŁAGAM POMÓŻCIE MI NIE WIEM CO MAM ZROBIĆ
Wyświetlaj:
adwokat.warszawa / 188.33.68.* / 2009-08-31 22:18
Możesz zażądać od klientki wypłaty wynagrodzenia według poniesionych przez Ciebie kosztów i wykonanych już prac. Jeżeli wykonałeś już prace i nie ma do nich zastrzeżeń obiektywnych oraz zakupiłeś materiały, klientka nie może skutecznie dochodzić zwrotu zaliczki. Zwrot zaliczki jest możliwy jeśli obie strony odstępują od umowy i nie mają wobec siebie roszczeń. W tym przypadku jest inaczej ponieważ przeznaczyłeś zaliczkę na zakup materiałów i wykonałeś prace.
zybi0077 / 2009-08-31 22:54
witam , dziękuję za odpowidź i zainteresowanie
jest problem bo klientka nie chce abym to skończył ( a zostało do wykonania 20% prac) i już wynajeła inną firmę ,bo jak napisała w liście nie widzi możliwości dogadania się , ja jestem skłonny poprawić jakieś usterki .

Najnowsze wpisy