Forum Forum dla firmDotacje

Koniec z budową dróg ekspresowych? Musimy walczyć o unijny budżet

Koniec z budową dróg ekspresowych? Musimy walczyć o unijny budżet

Wyświetlaj:
Andre7 / 2010-08-23 12:16 / Tysiącznik na forum
Kraj by sie rozwiajć, przyciągać inwestycje i nadawać do zycia potrzebuje sieci dobrych dróg. Przez 20 lat prawie nic nie zbudowana, teraz sie ruszuło i oby tak dalej. Potrzeba dokończyć A1, A3, A2 i A4 od granicy do granicy. Plus ekspresówki pomiędzy głownymi miastami.
9 mln w budżecie idzie na drogi, ale drugie tyle dostajemy dziś z UE. Trzeba szybko z tego korzystać, bo dotacje z UE za kilka lat się skończą, a co zbudujemy to nasz.
seksuolożka Gertruda / 87.205.156.* / 2010-08-23 09:56
Samochodami się pozabijają po pijaku! Zamiast litra benzyny lepszy jest 1 L piwka! Ochłodzi organizm, rozweseli i środowiska nie zanieczyści! Bębenki popękają nam! Ale fakt, że kto rowerem jeździ to brzucha nie ma i dłużej pożyje oraz prostata masowana od drgań siodełka! Stoicie jak matoły w korkach spaliny wąchając! Lepiej renty pijackie podnieść i alkoholu tańszego więcej produkować ale lepszej jakości! Pojechaliście głupie polaczki za pieniądzem i się mądrzycie jaki to wielki świat zobaczyliście jeden z drugim! A każdy z Was mógłby przy świniach stać w chlewie i pchły knurowi czy maciorze łapać niczym iskające si szympansy!
marketing i wyścig szczurów, ot co / 81.190.237.* / 2010-08-22 18:32
A na cholerę WAm samochody? Za komuny nie mieliście i żyliscie i nie byliście takimi grubasami jak teraz, a jakie powietrze było, o hałasie nie wspomnę, bo jestem wkur*** od tego wrrrrrrrrrr.
czapaj / 213.77.101.* / 2010-08-23 15:02
Swieta racja,popieram.Dostaję kota od wrrrrrrrrrrrrrrrrr oraz trzaskania drzwiami auta pod blokiem.Kazdy zwykly osioł pakuje sie do pudla aby przejechac od sklepiku po zwykłe zakupy a "panie"odwoża zasrańcow do przedszkola,na basen,na jezyki a pieska równiez trzeba przegonić.STATUS przecie jesteżwa w europie,
Ob-Server / 178.36.13.* / 2010-08-22 10:43
Wróciłem właśnie z Sycylii (byłem tam ponownie po 5 latach) i widziałem, jak Włosi budują równolegle do już istniejącej drugą, nowoczesną autostradę łączącą Neapol z Reggio di Calabria. I nawet nieźle im to idzie!!
Nie wspomnę w dokończonych i kontynuowanych wielkich inwestycjach drogowych w północnej Italii!!!
Za to nigdzie nie widziałem wielkich billboardów propagandowych, takie jakie wystawiło wzdłuż dróg Ministerstwo (chyba Infrastruktury) zachłystujące się hasłem, że zbudujemy drugą Polskę i nowe mosty, autostrady i inne tam bzdety. I to pewnie za nasze pieniądze.
Tak na marginesie informacja dla wybierających się w podróż na Sycylię; autostrada od Neapolu do Villa di San Giovanni jest nadal BEZPŁATNA!!!
Dodo45 / 94.42.39.* / 2010-08-20 20:47
Ja proponuje wstrzymać jakiekolwiek wydawanie publicznych pieniędzy na jakiekolwiek budowy i remonty do końca 2012. Przecież w amerykańskim filmie było wszystko pokazane, jak ziemie zaleje, a nasi politycy lubią wszystko co hamerykańskie.
A tak na poważnie - wszystkie drogi w kraju są płatne bo płacimy za nie w mnogiej ilości podatków. Chociaż większość kasy przeżerają urzędasy, lub jest wydawana a to na górników, a to cholera wie jeszcze na co. A rozwarstwienie społeczne robi się coraz większe. Ceny towarów mamy zbliżone do UE, a zarobki duuużo niższe. Np. Pokażcie mi Niemca który pracuje za 300 euro miesięcznie, a u nas za 1200 zł. pracuje sporo osób, i to nieraz jeszcze na czarno, ciesząc się z tego że mają pracę. Jesteśmy z zarobkami do tyłu sporo nawet w porównaniu do Hiszpanii, która nie jest bogatym krajem, a zasiłek dla bezrobotnych wynosi tam ok. 1200 euro.
Po prostu stwierdzam krótko i brutalnie - MAMY PRZELUDNIENIE I BEZROBOCIE, i logicznie patrząc będzie jeszcze gorzej. Aż strach myśleć jak będą żyły moje dzieci i wnuki.
Eu-Geniusz / 89.231.97.* / 2010-08-21 13:41
Przeludnienie. Niestety to nasz największy problem i to w skali planety. I jak to zazwyczaj bywa, o największych zagrożeniach jest najciszej, a nawet pełno jest głosów przeciwnych, że niby powinniśmy mieć coraz więcej dzieci, bo emerytury czy coś tam.
Tak trzymać / 81.219.26.* / 2010-08-22 10:40
| Eu-Geniusz
Przeludnienie. Niestety to nasz największy problem i to w
skali planety

Daj pan przykład globalnej postawy i poderżnij się pierwszy.Z przyjemnością poasystuję przy pańskim seppuku
klusek z biedronki / 194.181.137.* / 2010-08-20 08:57
ja bym na miejscu Tuska już dał się wywieść na taczce z gnojem bo nie długo nie będzie miał i takiej szansy odejścia. Pamiętamy jak wyliczał ofiary śmiertelne za nie jego rządów i jakie drogi obiecywał w kampanii wyborczej. Fenomen Tuska zgaśnie szybciej niż się nie którym wydaje.
g-lot-a / 77.255.112.* / 2010-08-20 21:52
... teraz zaobiecuje zrobienie "walow"
w*********************** / 89.72.126.* / 2010-08-19 23:06
Mnie to irytuje. Nie dość, że mamy zaledwie 850km autostrad to są one jeszcze rozrzucone po całej Polsce. Bez ładu i składu. Są ograniczenia 110km/h(autostrada bez pobocza) 130km/h(autostrada z poboczem).Mamy także najdroższe na świecie ceny przejazdu przez nie i prymitywny sposób uiszczania opłat(bramki, co 20km.Gdzie trzeba się zatrzymać).Budowę autostrad sponsoruje Unia Europejska, a rząd sobie je nalicza(jak mafia).W dodatku policja wykorzystuje to, że ludzie, którzy korzystają z autostrad. To ludzie, którym z reguły zawsze się śpieszy. Więc dodatkowym zarobkiem są mandaty, wystawiane przez wzmożone patrole policji(niby w trosce o nasze bezpieczeństwo, a tak naprawdę w trosce o ich kasę).A jak już jesteśmy na autostradzie to i tak jak na normalnych drogach, co chwila zwalniamy do 40km/h, bo remont, poszerzanie lub budowa drogi czy obwodnicy. A w rzeczywistości robole się o**********, bo szef ich nie pilnuje. Ma to w dupie. Łyknął szmal za budowę, a jak zleceniodawca, będzie narzekał. To ruszy dupę i powie, że niestety trzeba dopłacić. Natomiast w Niemczech autostrady tworzą sieć(łączą wszystkie metropolie i granice państwa),w 60% są bez ograniczeń szybkości(można jechać nawet 320km/h), niema tam jakiś głupich bramek, bo są za darmo!!! Nawet na odcinkach gdzie jest ograniczenie prędkości, rzadko widać psy (bo państwo nie utrzymuje się z mandatów jak to robi Polska)
zxc12 / 83.31.181.* / 2010-08-19 17:13
Dla zabezpieczenia interesów inwestora budującego autostrady w ustawie zapisano że wzdłuż autostrady nie może być drogi alternatywnej. Chcesz czy nie musisz jechać autostradą i płacić!!!
A cenę za przejazd z sufitu i co mu zrobisz kierowco??
polak 2000 / 83.238.4.* / 2010-08-20 06:37
Uokik powinien się tym zająć i unieważnik ten zapis jako sprzeczny z prawem.Do tego powinien ukarać firmę karą finansową(może do kwoty 10% obrotu za dany rok) i fimy nie ma.Dobrze by się stało.Tylko co zrobić z urzędnikiem który podpisał taki aneks?
luter35 / 81.95.207.* / 2010-08-19 19:50
Piszesz głupoty. Każda budowana droga płatna musi mieć bezpłatną alternatywę i to jest w ustawie. Jak Cię nie stać, możesz jeździć drogami DK lub DW....
jot-24 / 178.183.237.* / 2010-08-19 20:22
Jest w ustawie? I tylko w ustawie. Możesz bezpłatną alternatywą jechać np z Katowic do Krakowa przez Warszawę
Krak / 128.243.253.* / 2010-08-20 00:58
Propnuje sprobowac przez Olkusz. Droga jak sie patrzy.
STN / 79.189.96.* / 2010-08-19 16:45
Teraz będą budowac drogi szutrowe ,tańsze ,można bedzie organizowac rajdy ,co przyniesie wiecej kasy
szuter_wszedzie / 188.147.196.* / 2010-08-20 07:22
Racja, i wreszcie skończą się wariaci przekraczający dozwoloną prędkość - pozwiedzają rowy i drzewa i będzie spokój. Ponad 90km/h na szutrze to już trzeba będzie umieć jeździć.
Nie będzie trzeba już się zastanawiać, czy zakładać slicki, czy gruby bieżnik - tylko szutrowe opony i wszędzie komfortowo dojedziesz.
Wreszcie coś mądrego w tym naszym kraju wymyślili. Jeszcze do tego zakazać asfaltowych łączników i będzie klasa. A na tych wszystkich A można by ścieżki rowerowe zrobić. Jeszcze nie wiem, co z TIRami - może po prostu zakaz ruchu dla pojazdów powyżej 3,5t, co sobie będziemy żałować.
Bernard+ / 83.27.65.* / 2010-08-19 16:35
Uwaga! Krajowy Fundusz Drogowy pozyskuje pieniądze na budowę dróg i autostrad zaciągając kredyty w bankach komercyjnych oraz za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego emitując obligacje. Czyli załuża Polskę na kolejne miliardy euro które nie sa wykazywane w sprawozdaniach Rządu z wykonania budżetu panstwa. Jest to ogromne ukryte zadłużenie którego rozmiarów do dziś nie podano do publicznej wiadomości a które specjaliści profesorowie ekonomii zajmujący się finasami publicznymi szacują na podstawie cząstowych danych na około 400 mld. złotych
luter35 / 81.95.207.* / 2010-08-19 19:53
Piszesz o długu publicznym, który jest parametrerm znanym i podawnym przez instytucje rządowe (GUS). Tylko dla ignorantów jest to "ukryte zadłużenie"....
Bernard+ / 83.27.65.* / 2010-08-19 16:28
Jeżeli w powiecie o liczbie ludności 110 tys. koszty roczne administrowania drogami powiatowymi są równe środkom przeznaczanym na remonty tych dróg to, jaka jest sytuacja w powiatach mających 21 do 50 tys. mieszkańców, w których miasto powiatowe liczy 5 do 8 tys. mieszkańców a reszta ludności żyje w małych wioskach, przez co takie powiaty mają długość dróg powiatowych większą niż powiaty 4 krotnie gęściej zamieszkałe. W 1998 roku utworzono 308 powiatów do dziś w skutek dalszego dzielenia powiatów na mniejsze jest ich już 350. Średni powiat ma zaledwie 78 tys. mieszkańców a wyliczenia efektywności ekonomicznej nakładów na administrację mówią, że powiat nie powinien być mniejszy, niż 300tys. mieszkańców. Na administrację powiatową marnuje się ogromne środki z podatków, przez co powiaty mają mniej środków na inwestycje i remonty niż wydają rocznie na utrzymanie starostw. Kto przy zdrowych zmysłach gdyby prywatnie miał 20 milionów złotych to dla utrzymywania swoich nieruchomości zatrudniałby 100 urzędników, którzy kosztowaliby go 12 milionów rocznie, aby ci urzędnicy załatwili roboty remontowe i inwestycje za ledwo 8 milinów rocznie?
Najbardziej niepotrzebna w dobie szybkiego rozwoju komunikacji elektronicznej i motoryzacji była reforma powołująca do życia kosztowne i całkowicie zbędne urzędy powiatowe. A jeżeli już powstały bo rządzący mieli taki kaprys to powinno ich być co najwyżej 100 a nie 350. Dlatego brakuje pieniędzy na drogi, bo w Polsce zatrudnienie urzędników do administrowania drogami kosztuje więcej niż przeznaczamy środków własnych na remonty dróg. Są powiaty w których nie ma ani jednego szpitala a przecież administrowanie placówkami służby zdrowia jest zadaniem Powiatów. Są powiaty w których jest tylko jedna szkoła ponad gimnazjalna a przecież prowadzenie szkół ponadgimnazjalnych jest zadaniem własnym powiatu. Po co dla nadzorowania jednego dyrektora szkoły starosta wicestarosta 2 członków zarządu powiatu, naczelnik wydziału edukacji, zastępca naczelnika i kilkunastu urzędników? A w efekcie nie ma pieniędzy na zakup pracowni komputerowej dla szkoły lub na remont dachu i wymianę okien. W mojej gminie w ciągu ostatnich 20 lat liczba mieszkańców zmalała z 49 tys. do 38 tys. liczba miejsc pracy w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach materialnych zmalała z 25 tys. osób do 12 tys. ale urzędników gminnych przybyło z 80 etatów do 240 etatów i do tego przybyło jeszcze Starostwo z 120 etatami. A naprawy uszkodzeń dróg po zimie do tej pory jeszcze nie zakończono!!!
jot-24 / 178.183.237.* / 2010-08-19 16:23
Jeśli autostrady są płatne , to powinny być budowane za prywatne pieniądze tych , którzy potem będą zbierać opłaty za przejazd.
Natomiast jeśli drogę budują za pieniądze z budżetu -opłat nie powinno być .
jot-24 / 178.183.237.* / 2010-08-19 16:12
Dlaczego likwiduje się tani transport kolejowy? Policzcie tylko : jeden pociąg towarowy to nawet 60 TIR-ów i tylko dwóch kierujących. A w TIR-ach - 60 kierowców .I zrobienie drogi jest dużo droższe niż połóżenie torów.
roti / 193.111.166.* / 2010-08-19 16:01
może tu będzie cud
Polska Opodatkowana / 81.190.237.* / 2010-08-19 15:49
Dróg ekspresowych nie będzie tylko żeby ci "eksperci" od Tuska nie wpadli na POmysł pobuierania myta wszędzie.
do początku nowsze
1 2 3 4

Najnowsze wpisy