Forum Forum dla firmDotacje

Koniec z budową dróg ekspresowych? Musimy walczyć o unijny budżet

Koniec z budową dróg ekspresowych? Musimy walczyć o unijny budżet

Wyświetlaj:
buc_pucybut / 2010-08-19 15:20 / Tysiącznik na forum
Jak można skończyć coś czego się nie zaczęło ?
luter35 / 81.95.207.* / 2010-08-19 19:55
Mieszkasz w Burundi czy w Polsce, że nie wiesz co się dzieje dookoła?
interesujące / 85.221.229.* / 2010-08-19 14:35
dodatkowo zwrocilbym uwagę na materiał z jakiego w polsce autostrady są budowane... nikt tego nie zauwazyl? dziwne jest to ze mają gwarancję na 5 lat bo na pewno tyle nie wytrzymają bez napraw a co dalej?
interesujące / 85.221.229.* / 2010-08-19 14:29
taaa budują budują kasa z EU a my i tak za jazdę autostradą placimy 24 zl za odcinek Poznań Łódź (narazie bo budowane są kolejne 2 punkty poboru oplat i niebawem bedzie 48) do prywatnej kieszeni oczywiscie.. interesujące. to tak jak z parkingami platnymi w centrum. miasto zrobi sobie parking na mojej działce i zbiera za to opłaty! dzięki
durex / 195.225.120.* / 2010-08-19 13:52
Plemiel Tusk mówił że będziemy budowali od 1000 do 1500 km autostrad w roku. Po 3 latach rządów na pewno mamy więcej niż 3000 km autostrad bo plamiel TUSK znany jest z tego że nigdy nie kłamie
luter35 / 81.95.207.* / 2010-08-19 20:02
Biedak bredzi, bo czyta "Gońca niedzielnego" albo "Rzeczpospolitą". Najpierw poczytaj na temat dróg, potem się zastanów co piszesz. Akurat w tej chwili jest w budowie ponad 1000 km autostrad i dróg ekspresowych. A Jarek otwierał autostrady, który budowało SLD. Szczęka opadła?
Jacek K. / 89.231.89.* / 2010-08-19 15:05
Dlaczego dzieciaku seplenisz i piszesz kłamstwa. O 3000 km autostrad to kłamał YARO Kłamczyński a w efekcie zbudował około 700 metrów w ciągu 2 lat. Taka jest prawda przykra dla fanów nieboszczyka ze Smoleńska.
zagraniczniak / 87.48.121.* / 2010-08-19 13:51
znajac z autopsji polski balagan i pwolonosc w realizacji czegkolwiek nie wierze w te autostrady itp..Polska nigdy nie dogoni czolowki europejskiej, raczej pozostanie w ogonie ..Nie dziwe sie wiec ludziom,ze opuszczaj kraj aby zyc w innym bardziiej ulozonym i latwiejszym do zycia
mris / 94.78.129.* / 2010-08-19 13:46
Autostrady są finansowane z pieniędzy Polski/UE - czyli z naszych. Płacimy podatki dla państwa, państwo załatwia dla nas dotacje z UE a potem państwo przekazuje zarządzanie autostradami firmie prywatnej - czyli zwykłyczłowiek nie ma z tego żadnego zysku..? Wszytkie autostrady mają być za darmo! Dalsze dyskusje na temat za ile od kilometra autostrady są dla wariatów. Mają być za darmo i koniec! Jeżeli państwa nie stać na finansowanie budowy autostrad - to niech te wszelkie dotacje dopłacane są do dróg publicznych a nie potem będących w rękach firm czerpiących z nich zyski.
Observer. / 79.186.32.* / 2010-08-19 13:30
Skoro pan Komorowski stwierdził onegdaj, że polski lotnik poleci i na drzwiach od stodoły, to teraz może wygłosi orędzie, że można przecież z powodzeniem jeździć po drogach szrotowych? To pewnie by pomogło. VIP-y i tak podlecą samolotem, więc nie muszą się obawiać o stan dróg.
unita / 80.50.238.* / 2010-08-19 14:31
Tu jest następne oszustwo i to wielkie.
Bo gdy firma prywatna, buduje taka autostradę, to trudno. Ktoś po to inwestuje, aby na tym zarobić.
Ale gdy Unia to ma finansować, to wybaczcie, czegoś tu nie rozumiem .
Tu zgadzam się z przedmówcami całkowicie.
Autostrady muszą być bezpłatne.
chłop jag / 84.234.10.* / 2010-08-19 13:15
Gdy już wybudują owe autostrady, gdzie za przejazd nimi, będziemy bulić najwięcej na świecie (obecnie już tak bulimy) - TO KTO PO NICH BĘDZIE JEŹDZIŁ?
Może piekarze, ale wtedy cena chleba, wzrośnie znacznie i zostanie uruchomiona cenowa reakcja łańcuchowa.

Wtedy pozostanie naszym okupantom, zrobić wszystkie drogi w Polsce - PŁATNE!
zxc12 / 83.31.181.* / 2010-08-19 17:17
wszyscy ponieważ w ustawie zapisano że nie może być drogi alternatywnej wzdłuż autostrady. To dla zabezpieczenia interesów inwestora budującego autostradę. Zabezpieczyli się na wypadek jak lud nie chciałby korzystać z autostrady
luter35 / 81.95.207.* / 2010-08-19 20:08
W jakiej ustawie ignorancie?! Może jakiś nr DU?
s-m / 89.77.3.* / 2010-08-19 12:15
chyba się skończy wzrost gospodarczy bez kolejnych autostrad...ratujcie nasz dobrobyt, ratujcie Polskę
jacekso / 2010-08-19 11:54
Zastanawiam się czemu jak zwykle w planach została pominięta część północna Polski.
Aż się prosi o autostradę ze Szczecina do Białegostoku.
radek.r / 195.20.110.* / 2010-08-19 11:52
niestety jakość podawanych informacji jest coraz niższa i autorzy chyba nie mają zwyczaju sprawdzać o czym piszą
1. Holandia 8450 km autostrad, ktoś chyba podmienił 8 zamiast 2, powinno być 2450km, wystarczy spojrzeć na mapę i wyobrazić sobie gdzie niemal tak duża ilośc autostrad jak we Francji miała by się zmieścić w tak małym państwie jak Holandia, oczywiście sieć mają niesamowicie gęstą ale to malutki kraj
2. dlaczego do infrastruktury Hiszpanii np. wlicza się drogi ekspresowe, których jest tam zdecydowana większość a do Polski czy Wilekiej Brytanii już nie? Jaki jest sens porównywania takich danych?
bonzo98765 / 83.22.24.* / 2010-08-19 13:42
tymczasem eurostat rzeczywiście podaje 8450 km. problem wynika z kategoryzacji, ale to już jest wina eurostatu lub krajowych urzędów statystycznych, które takie dane raportują.
kolib / 217.96.4.* / 2010-08-19 11:46
Chorwacja nie dostaje pieniędzy z UE, a autostrady buduje, a potem za nie słono kasuje.
A my nie budujemy, ale za to mamy kolejne Narodowe Programy Budowy Autostrad. Co zmieni się ekipa rządząca z jednych socjalistów na drugich, to zaczyna od kwestionowania "dokonań" poprzedniej ekipy, postaje nowy Narodowy Program i wszystko zaczyna się od początku.
Observer. / 79.186.32.* / 2010-08-19 13:32
Ale zawsze ktoś sobie zarobi na nowej wersji Narodowego Planu...
merlo / 79.186.109.* / 2010-08-19 11:32
Tylko koniec z tym krajem i jego przygłupimi obywatelami(w większości)
??? / 178.109.55.* / 2010-08-19 11:22
Unia ładuje tyle miliardów w nasze drogi a my nie dość , że mamy autostrad bardzo mało to jeszcze musimy za nie płacić . Ale to nie jest tylko problem autostrad , bo w Polsce właściwie za wszystko trzeba płacić.
Żłobki wogóle nie są finansowane , przedszkola prawie też nie , zasiłki są najniższe w UE , relacje pomiędzy cenami mieszkań a zarobkami prawie najgorsze w UE , insulina od której zależy życie chorego nadal w dużej części nie jest refundowana , o co chodzi ??? Dlaczego dziennikarze tyle czasu poświęcają na jakieś dziecięce zabawy krzyżem a nie rozpętają awantury o rzeczy istotne . Zacznijcie wkońcu większą uwagę zwracać na takie właśnie sprawy , a nie jakiś pielgrzymki , wałkowanie tematu smoleńska od rana do wieczora bo to tylko odwraca uwagę od tych spraw które mają realny wpływ na nasze życie.
wczoraj / 2010-08-19 11:08 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
To jest czysta paranoja. Każdy Niemiec, Holender, Anglik i inny dokłada się do polskich autostrad a Polak każe mu później dodatkowo płacić za przejazd przez nie gdy będzie w Polsce
radek.r / 195.20.110.* / 2010-08-19 11:43
a nie jest przypadkiem tak, że wszystkie autostrady w Polsce, które w tej chwili są płatne są również prywatne i zbudowane za prywatne pieniądze?
Bodek_ / 2010-08-19 11:57 / Bywalec forum
Nie. A2 (poza jednym fragmentem) i A1 (kilka fragmentów) jest jak piszesz. Ale A4 chyba cała jest zbudowana za publiczne pieniądze. Kierowcy płacą Stalexportowi, budżet płaci Stalexportowi (za ciężarówki). A Stalexport sobie leci w kulki.

Zapytajcie Kaczyńskiego jaką i dlaczego umowę podpisał ze Stalexportem.

Dla zadowolonych dodam, że niedługo kolejne odcinki będą zarządzane przez Stalexport (A4 aż po Wrocław).

pozdrawiam
luter35 / 81.95.207.* / 2010-08-19 20:16
Jakieś źródło czy tylko plotka? Stalexport ma zbyt niskie notowania za A4, żeby dostać kolejne odcinki. Na zarządzanie odcinkami państwowymi będzie normalny przetarg lub GDDKiA sama się za to weźmie....
radek.r / 195.20.110.* / 2010-08-19 17:32
to prawda, że większość będzie zbudowana za państwowe pieniądze ale miałem na myśli odcinki obecnie płatne czyli A1 Grudziądz-Gdańsk i odcinek A2 zarządzany przez AW SA. Oni nie dostawali dotacji z UE, czy się mylę? Sytuacja Stalexportu nie jest mi znana więc nie mogę się wypowiadać
luter35 / 81.95.207.* / 2010-08-19 20:12
Większość autostrad jest budowana za pieniądze państwowe + dotacje UE. A odcinki prywatne mają państwowe gwarancje lub miały pomoc przy zdobywaniu kredytu (np. nowa A2).
zby79 / 79.163.194.* / 2010-08-19 13:23
Kaczyński nie podpisywał umowy ze Stalexportem, tylko Komorowski. ;) A tak poważnie informacja ze strony Stalexportu:
15 marca 1997 roku Minister Transportu i Gospodarki Morskiej (Liberadzki) udzielił spółce Stalexport S.A., na okres 30 lat, koncesji na przystosowanie do pobierania opłat i eksploatację autostrady A-4. Oczywiście było później sporo aneksów, ale o to trzeba pytać w PO. W końcu to ich kolega z UW je podpisywał...

Najnowsze wpisy