Forum Forum dla firmKadry

koszty zatrudnienia

koszty zatrudnienia

GÓRNIK / 2012-10-11 12:38
Czy pracodawca też ponosi jakieś koszty zatrudnienia? Chodzi mo o to, ze z pensji pracownika odprowadzane są skąłdki społeczne a czy pracodawca dodatkowo opłaca ze swojej kieszeni jakieś skąłdki dla pracownika?
wiwan / 2012-10-11 14:03
Tak.
Pokrywa 1/2 składki emerytalnej, 13/16 składki rentowej, całą wypadkową, całą na fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Czyli pracownik kosztuje go sporo więcej, niż wynosi brutto pracownika.

Np. w standardowych warunkach:

brutto pracownika - 2000,00 zł
netto pracownika - 1459,48 zł
koszt pracodawcy - 2414,80 zł.

Tu kalkulator, opcja 'dla pracodawcy';

http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/plac/

Najnowsze wpisy