Forum Forum finansoweKredyty

Kredyt na inwestycje?

Kredyt na inwestycje?

rrr / 62.148.80.* / 2007-07-16 19:09
Witam, szczerze mówiąc jestem troche zielony ale wpadł mi do głowy pomysł żeby wziąśc kredyt i zainwestować go w ........ no właśnie w co? co pozwoli mi zarobić tyle żeby spłacać wszelkie koszta kredytu i zeby jeszcze coś zostało? funudusze, lokaty? oczywiście nalepiej żeby inwestycja była obarczona niezbyt duzym ryzykiem żeby spokojnie spłacać ten kredyt. jak wysoki powinien być kredyt żeby sie w to bawić i zarabiać więcej niż kwoty typu 500zł na rok;) pozdrawiam
Wyświetlaj:
keyser soze / 83.12.183.* / 2007-07-18 14:34
spróbuj z dragami...
mariac / 2007-07-18 10:35
Teoretycznie pomysł niegłupi, ale po spełnieniu pewnych warunków.
Mam od dwóch lat klientkę, która lokatą 200tys. spłaca kredyt mieszkaniowy na 480 tys. Jak na razie idzie rewelacyjnie, tylko klientka trochę mało zdyscyplinowana:-)
Spłata kredytu jest przewidziana na 25 lat, a wiadomo, że zyski w całym tym okresie nie bądą na poziomie 40% rocznie (jak do tej pory) i byłoby wskazane, aby część tych zysków zostawić na gorsze czasy, gdy będzie dobrze, jeśli w funduszach uda się wyciągnąc ok. 8%. W praktyce wygląda to w ten sposób, że klientka jak na razie wypłaca całe zyski na bieżące wydatki (samochód, urlop, itp.). W takim układzie może się okazać, że gdy nadejdzie recesja (a kiedyś na pewno nadejdzie) zyski z tej inwestycji nie wystarczą na bieżącą spłatę kredytu i trzeba będzie naruszyc kapitał. To oczywiście wersja pesymistyczna, a klientka ma świadomość sytuacji i obiecuje, że skończy z tymi nadprogramowymi wypłatami :-)
Wracając do rzeczy, trzeba przyjąć pewne założenia:
- kwota kredytu
- oprocentowanie kredytu
- okres kredytowania
- czy jesteś w stanie spłacać raty kredytu z własnych środków, czy też spłata odbywałaby się z zysku wypracowanego na inwestycji
- wysokośc zysku netto, jaki chcesz osiągnąć