Nie pozwól odejść najlepszym, czyli jak zatrzymać w firmie wartościowych pracowników
Money.pl
/ 2014-04-09 08:08
IMHO
/ 193.109.245.* / 2014-06-16 10:01
"3. Płać zgodnie z rynkiem i na czas"
Tylko co jeżeli 80% firm na rynku płaci za mało i prowadzi wyzysk? Menedżerowie wtedy zasłaniają się materiałami, że w innych firmach płacą równie mało więc nie ma mowy o podwyżkach. Takie błędne koło. Na szczęście niż demograficzny w ciągu kilku lat powinien zacząć rozwiązywać ten problem. Pracowników znajdzie ten kto najlepiej płaci.
112233456
/ 193.111.166.* / 2014-04-16 15:48
To ma sens ale ... w korporacji, w której pracuję wyzwania sa tak postawione, że przy realizacji na poziomie 60-70% można mówić o sukcesie. Oczywiście dopiero na koniec roku. W trakcie roku jest tylko mało i mało. Jest tylko kij a o marchewce juz dawno zapomniano. Można zadać sobie pytanie dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta: na Twoje miejsce znajdziemy innego pracownika. Według teorii nie powinno sie tak mówić a nawet myśleć ale niestety tak wygląda praktyka. Nie wspomną o innych "motywatorach" typu: trzeba mysleć o utrzymaniu swoich rodzin - pozostawiam bez komentarza, wspomne tylko, że te stwierdzenia sa kierowane do medadżerów. Pozdrawiam
K@ptus
/ 150.254.4.* / 2014-04-10 11:45
Fajny artykuł, brakuje tylko jednego, aby zostać szefem nie potrzeba żadnych kwalifikacji, co jest niestety złe, dlatego pracownicy nie są dobrze oceniani przez wielu właśnie takich szefów.
65666566
/ 88.199.162.* / 2014-04-09 08:50
Zatrudniaj właściwych ludzi;
bez doświadczenia za to zdeterminowanych do pracy za psie stawki
2.Zwalniaj ludzi, którzy nie pasują;
czyli tych którym wisisz kasę juz za trzy miesiące z rzedu
Płać zgodnie z rynkiem i na czas;
albo zatrudniaj stażystów i nie płać wcale
Zachęcaj do hojności i wdzięczności;
czyli każ pracownikom regulowac swoje nalezności z ich własnych pieniędzy (hojność) i czasem obiecaj że je im oddasz - zaskarbisz sobie ich fałszywą wdzięczność
Zauważaj i nagradzaj pracowników;
"nowymi ciekawymi wyzwaniami" w ramach godzin nadliczbowych
Oferuj elastyczność;
czyli godziny nadliczbowe bez wynagrodzenia
Zwracaj uwagę na zaangażowanie;
może warto takiemu zapłacić pensję z maja już we wrzesniu?
Przywiązuj wagę do szczęścia pracowników;
pamiętaj pracownik szczęśliwy to ten który ma zbyt mały zakres obowiązków - obowiązkowo trzeba wtedy ten zakres powiększyć!
Dostarczaj szans do rozwoju;
chorób zawodowych - jest szansa że pracownik zejdzie zanim będziesz musiał mu płacić
Ustrukturyzuj proces ewaluacji;
i koniecznie scharkateryzuj nadmiarowść autodeskrypcji strukturalno-polinonimicznej
Zapewnij wizję, która angażuje pracowników;
to proste wystarczy powiedzieć "jutro będą pieniądze" - oczywiście nie dla nich ale tego nie mów głośno
Demonstruj i pielęgnuj szacunek
nie ma to jak obłuda i gra pozorów w miejscu pracy - co zresztą wynika z poprzednich punktów po więcej pomysłów dzwoń do Sławomira Marka Kowalczyka - mistrza w tej dziedzinie.
Waniek
/ 2014-04-09 08:08
/
Bywalec forum
Polskie firmy nie mają się czym martwić do obsługi łopaty i młotka nie potrzeba wartościowych pracowników wystarczą średnacy i miernoty!!!!
656565
/ 88.199.162.* / 2014-04-09 08:39
dokładnie innowacyjnośc w Polsce jest tego rzędu że nie istnieją tu pracownicy tak dobrzy żeby byli bardziej wartościowi od zaoszczędzonych na nich pieniędzy.