Forum Forum inwestycyjneSpółki

NOWE NARZĘDZIA DLA NAUKOWCÓW

NOWE NARZĘDZIA DLA NAUKOWCÓW

rob484 / 2008-12-16 22:34
Trwają testy i finalne prace nad nową wersję serwisu dla naukowców www.indexcopernicus.com

Warszawa, 16 grudnia 2008 r. – INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL S.A. planuje uruchomienie, pod koniec stycznia 2009 roku, nowej wersji internetowego globalnego systemu współpracy naukowej www.indexcopernicus.com (IC), oferującego narzędzia do porządkowania i oceny zasobów naukowych.
Interaktywna platforma pozwoli na międzynarodową współpracę badaczy, komercyjne wykorzystanie zasobów nauki oraz monitoring osiągnięć naukowych i wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na badania. Nowy serwis, będący rozwinięciem obecnego, będzie się charakteryzował uproszczoną konstrukcją profili naukowych i sposobem ich tworzenia, nowym interfejsem graficznym, funkcjami ułatwiającymi współdzielenie wiedzy, systemem porządkowania zgromadzonych informacji i możliwością poddania się weryfikacji uproszczoną oceną dorobku naukowego bazującą na publikacjach.
Z ankiety i badań, jakie prowadzono wśród obecnych użytkowników IC w październiku 2008r. wynika, że większość czasu spędzanego w Internecie przez naukowców przeznaczona jest na wyszukiwanie, gromadzenie oraz współdzielenie prac naukowych, pomocnych w aktualnie prowadzonych badaniach naukowych, jak również wyszukiwanie współbadaczy do konkretnych projektów. Wychodząc naprzeciw potrzebom naukowców, nowy serwis, dzięki automatycznym mechanizmom wyszukiwania i kategoryzacji publikacji naukowych, znacząco uprości tworzenie baz danych prac naukowych niezbędnych do realizacji konkretnych projektów. Użytkownicy serwisu będą mogli między innymi korzystać z kontekstowego wyszukiwania informacji, a nowy moduł Partner Search Facilitator (PSF) pozwoli automatycznie wyszukać naukowców najlepiej spełniających kryteria projektów badawczych.
Podczas identyfikacji kluczowych naukowców moduł PSF, stworzony na zamówienie Komisji Europejskiej w ramach 7. Programu Ramowego, będzie korzystał ze zindeksowanych zasobów Index Copernicus i unikalnego systemu automatycznej oceny naukowców. Zasoby IC zostaną również wykorzystane do opisywania Centrów Badawczych funkcjonujących w 37 krajach Unii Europejskiej i krajach stowarzyszonych.
„Wszystkie zaimplementowane zmiany mają za zadanie uatrakcyjnienie systemu i zachęcenie kolejnych naukowców i badaczy do korzystania ze środowiska IC, które wyposażone jest w narzędzia dedykowane dla naukowców.” – powiedział Stefan Garus, prezes zarządu Index Copernicus S.A. - „Już pod koniec stycznia planujemy przeprowadzenie akcji informacyjnej o nowym systemie wśród środowisk naukowych na ponad 2000 uniwersytetów na całym świecie”.

„Surowy, nieoszlifowany diament jest matowy i bez połysku. Dopiero odpowiedni szlif nadaje mu niezwykłą urodę, a zatem i wartość. Jestem przekonany, że Index Copernicus jest właśnie takim diamentem. Platforma Mediowa Point Group chce diamentowi o nazwie Index Copernicus, nadać szlif i uczynić z niego diament, który zajaśnieje pełnym blaskiem” – powiedział Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group SA, inwestora strategicznego IC. Jego zdaniem, IC ma potencjał, aby stać się globalnym serwisem społecznościowym świata nauki, porównywalnym z serwisami typu LinkedIn czy Facebook, choć o innym charakterze społeczności.


O Index Copernicus International SA
Notowana na warszawskim rynku NewConnect spółka INDEX COPERNICUS SA (NC: INDEXCOP – ICI) oferuje narzędzia do porządkowania i oceny zasobów naukowych. Globalny system internetowy rozwijany jest przez spółkę od 1999 roku zawiera obecnie 300.000 unikalnych profili użytkowników z całego świata. Firma jest partnerem strategicznym Google Inc. w światowym projekcie digitalizacji czasopism naukowych jak również realizuje na zlecenie Komisji Europejskiej jeden z projektów 7. Programu Ramowego, przeznaczony do aktywizacji międzynarodowej współpracy naukowej oraz oceny centrów badawczych i grup badawczych w 37 krajach członkowskich i stowarzyszonych. Program Ramowy Unii Europejskiej jest największym mechanizmem finansowania i kształtowania badań naukowych w Europie, z budżetem 54 mld €.

O PMPG SA:
Platforma Mediowa Point Group SA. jest inwestorem strategicznym i właścicielem 24,49 proc. akcji IC. PMPG to jedna z najszybciej rozwijających się polskich firm w segmencie medialnym i komunikacji marketingowej. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju doprowadziła do stworzenia unikalnej na rynku pod względem bogactwa i kompleksowości oferty produktów i usług oraz uzyskania wysokiej dynamiki zysku. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka pięciokrotnie zwiększyła zysk netto – do kwoty ponad 5 mln zł. W I półroczu 2008 r. przychody Grupy Kapitałowej PMPG SA wyniosły 29 289 tys. zł, przewyższając o prawie 70% przychody osiągnięte w analogicznym okresie 2007 roku. Zysk netto wyniósł 3 689 tys. zł.
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy