mirwojski
/ 178.36.63.* / 2010-12-17 16:03
Komentarz 1: Po torach zarządzanych przez PKP PLK kursują pociągi - kilkunastu prywatnych firm przewozowych i jakoby w strukturach PKP - Cargo, Przewozy Regionalne i Inter City. Jedni wożą i drudzy wożą ale czy na tych samych prawach? Do których państwo dokłada? Nawet kosztem utrzymania torów?Czy użytkownik dróg kołowych to drogowiec czy tylko kierowca - a na kolei - jak widać kierowca czyli użytkownik taki jak Cargo, Przewozy Regionalne, Inter City nie jest przewoźnikiem na tych samych zasadach co prywatne firmy tylko - kolejarz całą gębą.
Komentarz 2 (logiczny): Dla przewoźników w strukturach PKP(wymienieni w komentarzu 1) ich zarządzający wymyślili scenariusz idealny: - dotacja leci, likwidujemy większość linii, na pozostałych uruchamiamy po jednym pociągu np raz w tygodniu. Obsługa - 1 mechanik, 1 dyżurny, 1 dróżnik, 1 konduktor sprzedający bilety oraz (ponieważ jest infrastruktura) Zarząd, Rada Nadzorcza, Dyrektorzy, Sekretarki, 1 księgowa, nie ma strat bo dotacji wystarczy nawet na dopłaty do tych kilku biletów. I tyle.