piott łotr
/ 193.106.84.* / 2010-02-08 13:51
I odwrotnie - nie ma podwyżek a chcecie żeby kupować więcej. Z czego? Przecież sobie nie dodrukuje.
Przecież wasi pracownicy są waszymi klientami, jeśli nie bezpośrednio to na pewno pośrednio. Błędne koło a pokrzywdzony jest jak zwykle pracodawca.
O biznes trzeba dbać, tak jak o pracowników. Ze swojego przykładu pamiętam czasy, kiedy pracodawcy rządzili (zabierali premię itp) i straszyli tysiącami chętnych na stanowisko. Efekt - słabe wyniki - bo po co się starać, kombinowanie, a często i okradanie pracodawcy (mało do stracenia - kiepska fucha za kiepskie pieniądze).
Pracownik też nie jest organizacją charytatywną - pracuję dla firmy, która czerpie z tego korzyści więc wnioskuję że część tych korzyści powinno przypaść dla pracownika.
W firmach, w których pracowników traktowano jak ludzi (doceniano ich wkład i zaangażowanie), nie było problemów kadrowych, absencji chorobowych (nieuzasadnionych), problemów z motywacją pracowników. Każdy zdawał sobie sprawę że pracuje na wspólne dobro a nie dla jednego pajaca, który myśli że pozjadał wszystkie rozumy bo ma Regon, BMW w leasingu i słomę w butach;)