Prezydent podpisał nowelizację ustawy o komercjalizacji PKP
Money.pl
/ 2010-12-20 18:55
mirwojski
/ 178.36.190.* / 2010-12-29 04:36
No to zapytam - dworzec kolejowy to budynek czy funkcjonalnie - budynek razem z peronami, dojściami do nich a co za tym idzie gruntami pod nimi?Bo bez peronów sam budynek dworca jest tylko lokalem dla miasta. I tyle. Budynek będzie piękny że hej a na perony i dojścia nikt nie da pieniędzy bo jak zwykle ktoś zapomniał, zapomni, nie pamiętał, nie przewidział, nie rozumie.
myślcie
/ 83.22.104.* / 2010-12-21 13:51
Trzeba przygotować grunt
dla przyszłych " inwestorów " .
Kolej jest be ( patrz liczne artykuły )
i oddać za 1 zł ( ba , dopłacić jeszcze i całować po dupie , że wzięli ) .
Najpierw jednak trochę zabawy .
" Kupimy se pendolino "
A co ........ ?
ździcho
/ 62.244.129.* / 2010-12-21 10:22
Wkraczając w XXI wiek cały świat uważał, że kolej jest przyszłościowa, bo to tylko kwestia technologii, tylko w Polsce uznano, ze to przeżytek i coś na co napadają Indianie. Może wreszcie od tej pory coś się ruszy, może ktoś zrozumie że rozkręcanie szyn i sprzedawanie ich na złom nie jest JEDYNĄ korzyścią finansową wynikającą z istnienia kolei. Ja tam osobiście wolałbym kiedyś w przyszłości podróżować w miarę nowoczesną koleją niż express busami jadącymi w terenie zabudowanym 180 km/h podczas gołoledzi.
Botycki
/ 83.7.7.* / 2010-12-21 15:11
Ja tam osobiście wolałbym kiedyś w przyszłości podróżować w miarę nowoczesną
koleją
Obcą koleją na terytoruium własnego kraju? Masz choć odrobinkę ambicji?
maszynista
/ 83.31.224.* / 2010-12-21 07:09
Penie powstaną Polnische Koleje Państwowe. Bo Niemcy tylko czekają na prywatyzację kolei
ździcho
/ 62.244.129.* / 2010-12-21 10:15
To dobrze czy źle Twoim zdaniem?
pajchiw
/ 2010-12-21 07:18
/
Tysiącznik na forum
Ja też bo PKP jest tak niesprawne jak nasz Rząd i opozycja. Sami nie potrafimy to może ktoś to za nas zrobi...
O to się szykuje kolejny cyrk w zganianiu winy kto jest winny tego i tamtego,klient Kolei zgłupieje do reszty. To dobry pomysł w celu wygłupienia niezadowolonych klientów Kolei, coś na wzór współczesnego odśnieżania dróg. Pewnie fachowcy z PO na prędze o pomysł zwrócili się do drogowców. Cóż w takiej sytuacji należy chylić czoło przed pomysłowością gabinetu Tuska Maciusia I
qt
/ 87.205.137.* / 2010-12-20 22:16
Nie rozumiem twojego wpisu... możesz w jakiś jaśniejszy sposób wyrazić to co chcesz przekazać?
jasj26
/ 80.239.242.* / 2010-12-20 19:26
Ja bym tej ustawy nie nazywał odrazu komercjalizacją.
Co do sprzedaży i dzierżawy dworców, to jestem za, lepsze to niż wielki moloch. Oby wykonanie przebiegało sprawnie. Mam nadzieje również że samorząd będzie mógł dalej coś z tym zrobić, np. przenosić w stronę pryywaciarzy.
Co do konieczności, uniezależnienia torów od przewośników, poprzez przenoesznie akcji do Skarby Państwa, to nie byłbym tak zadowolony.
Według nowelizacji minister infrastruktury przed wydaniem zgody na przekazanie dworca samorządowi będzie analizował, czy w skład nieruchomości nie wchodzą grunty pod liniami kolejowymi
Ale chyba nie ma problemu z podziałem nieruchomości jeśli okaże się że dworzec stoi na tej samej działce co cześć stacyjna ? Skoro sensem ograniczenia jest nieprzekazywanie gruntów, na których odbywa się część ruchowa działalności kolei.
samofor
/ 79.185.227.* / 2010-12-20 23:32
No problem... Znajdzie sie chetnych n kupno dworca PKP a pare zlotych lub kupna z 1o km. torow kolejowych a pozniej wydzierzawic dla PKP za porzadna kasa i zyc spokojnie...Albo zlikwidowac calkiem PKP i nie bedzie problemu z zarzadzaniem na ktorym trza sie znac ? A panowia zlomiarze z tym problemem poradzo................!.