kpoplawska
/ 2012-01-09 09:05
/
Katarzyna Popławska, doradca klienta
Szanowna Pani,
W pierwszej kolejności proszę spróbować przypominieć kontrahentowi o przeterminowanej płatności, może okazać się, iż w ogóle nie otrzymał faktury za wykonaną przez Panią usługę. W tej sytuacji najdogodniej wykonać rozmowę telefoniczą bądź wysłać e-mail. Jeżeli kontahent nie odbiera od Pani telefonów i nie odpisuje na e-mail, a Pani wykonywała już kilka prób kontaktu należy przejść do kolejnego etapu windykacji. Wezwania do zapłaty wysyła się listem poleconym na adres siedziby, w kolejnym kroku można wysłać ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty. Jeżeli dłużnik nie zareaguje na Pani upomnienia sugeruję skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.
Określenie windykacji miękkiej jest to zbiór standardowych działań windykacyjnych, które skierowane są na dobrowolne odzyskanie należności. Ten typ windykacji dotyczy przede wszystkim należności powstałych dość niedawno. Z regułu do działań windykacji miękkiej zalicza się: telefony, sms, spotkania, rozmowy z dłużnikiem lub informacje o możliwości wpisania do BIG-u. W kolejnym etapie kiedy te działania nie przynoszą rezultatów wysyła się wezwania do zapłaty.
Windykacja twarda polega na zastosowaniu szeregu czynności prawnych w postaci wniesienia sprawy do sądu o zapłatę, a następnie do egzekucji komorniczej.
Katarzyna Popławska, doradca klienta
SOHOfinance
Kredyty, inwestycje, podatki i księgowość, ubezpieczenia - kompleksowa opieka
doświadczonych doradców