PROSZĘ O POMOC

alex22 / 83.11.135.* / 2006-04-22 19:49
Mam pytania ponieważ jestem zupełnym laikiem :
1. czy chcąc nabyć jednostki funduszu inwestycyjnego muszę otworzyć rachunek w Biurze Maklerskim ?
2. co to są fundusze fundyszy - chodzi mi o konkretne nazwy tych funduszy bo jaki jest mechanizm przeczytałem w poradniku.
Wyświetlaj:
Konsultant Money.pl / 2006-04-25 14:49 / Specjalista Money.pl
Czym różnią się fundusze funduszy od innych? - W zwykłym funduszu klient musi dokonać wyboru w dwóch aspektach, struktury portfela i wyboru konkretnych funduszy. W Funduszach Funduszy rola klienta ograniczona jest do pierwszego punktu - klient wybiera strategię (stabilną lub agresywną), a doborem konkretnych funduszy zajmuje się zarządzający. W chwili obecnaj takie fundusze oferuje mBank.
ponadczas / 2006-04-22 22:41
1) Nie, nie musisz otwierać rachunku w Biurze Maklerskim - reszta zależy od rodzaju funduszu, który wybierzesz - np. w przypadku ARKI jest to dogodnie powiązane z kontem osobistym w WBK, tak więc jeśli ktoś ma konto w BZWBK to łatwo może za pośrednictwem internetu zarządzać swoim portfelem funduszy tej grupy. To również powinien być jeden z czynników, którym nalezałoby się kierować przy wyborze. Oczywiście nie jest to decydujący czynnik - długoterminowe inwestowanie nie wymaga śledzenia pakietów posiadanych udziałów z taką częstotliwością jak krótkoterminowe inwestycje na giełdzie.
2) np. Skarbiec TOP Funduszy Akcyjnych
3) Pozdrawiam - daj znać o swoich doświadczeniach i posunięciach.
mysza / 2006-04-23 00:34 / portfel / Bywalec forum
aby stać się udziałowcem funduszy - nie musisz mieć konta w danym banku -mogą otworzyć tzw. rachunek roboczy, z którego przeleją pieniądze na fundusz, a jeśli masz konto w banku - wystarczy sprawdzić czy nie masz w ofercie zakupu jednostek inwestycyjnych np. mbank bez ekstra prowizji..