Forum Forum emerytalneOFE

Przepracowalam 25 lat i przerywam pracę.Co z emeryturą?

Przepracowalam 25 lat i przerywam pracę.Co z emeryturą?

aneta0013 / 2011-11-20 00:44
Witam,
jestem nauczycielką. Mam 47 lat.Założmy, że będę pracować do 50-tego roku życia i wtedy będę miała przepracowane 25 lat(+5 lat studiów). Płacono mi przez cały czas składki od najmniejszej sumy(Zus wyliczył mi hipotetyczną emeryturę, gdybym przez cały czas pracowała, ok. 800 zł).
-Czy mam obowiązek pracować do osiągnięcia wieku emerytalnego?
Załóżmy, że utrzymywałabym się z pensji męża i przestałabym pracować.
-Czy jest obowiązek płacenia przez te 10 lat składek samemu?
-Czy można płacić tylko ubezpieczenie społeczne i korzystać z państwowej służby zdrowia? Ile ono wynosi?
-Czy po osiągnięciu wieku 60 lat otrzymywałabym emeryturę i w jakiej wysokości(czy nadal ok. 800 zł, czy mniej)?
Pozdrawiam
Wyświetlaj:
Piotrcu / 2011-11-28 09:36 / Bywalec forum
Nie zapomnij ze nie ma juz emerytury zamiennej tn.nie otrzymasz emerytury po mężu :)
gosć / 77.254.101.* / 2011-11-27 11:33
Ubezpieczenie ma pani jako żona z tytułu pracy męta ,albo jako bezrobotna, jeszcze 6 miesięcy zasiłku , który też wlicza się do okresu pracy, jak się nie mylę , jako kobiecie wystarczy Pani 20 lat pracy, zrobi Pani dobry uczynek ,gdyż zwolni miejsce pracy dla młodej osoby, która może dzięki temu się nie załamie i nie popadnie w depresję , czy też nie rozpije.
wiwan / 2011-11-28 11:30
Jako kobiecie z tego rocznika "wystarczy" w tym sensie dowolna liczba lat. 20 lat okresów składkowych i nieskładkowych to minimalny staż wymagany do uzyskania gwarancji minimalnej emerytury, a nie emerytury w ogóle. Dotyczy e. powszechnej, nie wcześniejszej nauczycielskiej.
benz / 89.231.246.* / 2011-11-28 08:43