Forum Forum inwestycyjneFundusze

Pytanie odnośnie funduszy

Pytanie odnośnie funduszy

grarmi / 2010-05-10 19:16
Witam,
z racji tego, że jestem laikiem w tych sprawach chciałbym się dowiedzieć od czego zależy to, że fundusze idą w górę lub w dół. Głównie chodzi mi o fundusze rynku pieniężnego oraz papierów dłużnych.
Wyświetlaj:
www.lfinvestments.eu / 79.162.111.* / 2010-05-11 15:58
Witam. Generalnie wartość jednostek uczestnictwa funduszy zmienia się wraz ze zmianą wartości aktywów, które mają w portfelu. W przypadku funduszy rynku pieniężnego będą to głównie bony skarbowe oraz lokaty, a w przypadku funduszy obligacji - obligacje.
Innymi słowy, jeżeli na rynku obligacji panuje hossa, to wartości jednostek funduszy obligacji rosną (mówiąc w dużym uproszczeniu).

Pozdrawiam
przemek90 / 89.228.240.* / 2010-05-11 22:21
A jaką obecnie mamy sytuację jeśli chodzi o fundusze obligacji i pieniężne?? Warto jeszcze w nie inwestować??

Pozdrawiam.
chrobott / 94.78.148.* / 2010-05-12 19:34
Jest taki system, co "mówi" nam, jaki fundusz wybrać w zależności od tego, jaka jest sytuacja na rynku. Zysk od października 2001 przyniósł zysk prawie 400%.

Link: http://www.madeinpomorskie.pl/rynek-kapitalowy/system.htm
kevin75 / 2010-05-11 23:07
Witam
Przeglądałem stopy zwrotu krajowych papierów dłużnych
Przykładowo za okres 1 miesiąca
Pioneer Obligacji Dolarowych FIO +13.98
Idea Parasol FIO Subfundusz Idea Obligacji +0.28
Mam do Was pytanie czy fundusze papierów dłużnych dolarowe/euro są bardziej ryzykowne
niż fundusze papierów dłużnych PLN?
Stopy zwrotu USD/EURO są znacząco wyższe niż PLN, hmmm w ciągu
miesiąca zarobić prawie 14%???
kevin75 / 2010-05-11 23:22
Sprawdzając stopy zwrotu za 36 miesięcy od 05.2007 do 05.2010
Pioneer Obligacji Dolarowych FIO znalazłem odpowiedź na moje pytanie odnośnie ryzyka :)
A teraz z innej beczki Euroland się sypie gospodarka USA pomału wychodzi z kryzysu zatem w dzisiejszych czasach chyba warto zainteresować się funduszami USD??? jak myślicie???