Reklamacja

zuzana / 194.146.219.* / 2009-05-25 13:00
Mam taki problem: jakiś czas temu zakupiłam w znanej siecie sklepów buty, w których po 2 miesiącach odkleiła się i podarła podeszwa. Złożyłam reklamację, rozpatrzono ją pozytywnie, a ponieważ w sklepie nie było takich samych butów w moim rozmiarze oddano mi gotówkę i poinformowano, że mogę kupić sobie takie same buty w innym sklepie tej sieci. Tak też zrobiłam bo buty były bardzo wygodne i podobały mi się, miałam też nadzieję, że po prostu ta konkretna para okazał się wadliwa. Ale po miesiącu sytuacja znów się powtórzyła i musiałam zwrócić drugą parę do reklamacji. Tym razem jednak zażądałam zwrotu gotówki, na co kasjerka odpowiedziała, że nie mogę żadać zwrotu gotówki tylko naprawy lub wymiany na inny towar z ich sklepu (tych butów sklep już nie ma w ofercie). Zdziwiłam się , bo przecież wcześniej zwrócono mi gotówkęi , pozostałam przy swoim żądaniu i teraz czekam na rozpatrzenie. Chciałabym być jednak przygotowana na ich ewentualną odmowę stąd moje pytanie: czy mam w takim przypadku prawa żądać zwrotu gotówki i na jaki przepis mogę się ewentualnie powołać?
Wyświetlaj:
piotrmanps / 2009-05-25 18:19
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. podstawa = Ustawa
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
zuzana / 194.146.219.* / 2009-05-25 22:24
dziękuję :). Myślę, że będę mogłą w razie czego powołać się na te przepisy
tusiaczek / 79.187.139.* / 2009-06-01 09:27
dużo porad można znaleźć na http://my_konsumenci.netbird.pl/?app_type=main może będzie coś dla ciebie

Najnowsze wpisy