Może się pani powołać na niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową (w tym przypadku rozklejone buty).
Proponuję zrobić tak:
Zgłosić się do sprzedawcy jeszcze raz i wręczyć mu pismo w którym domaga się Pani doprowadzenia do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę tych butów na nowe (tego samego rodzaju), proszę w piśmie zastrzec 14 dniowy termin na ustosunkowanie się sprzedawcy do pani żądania.
Sprzedawca odmówił:
Z racji tego że minął 6 miesięczny termin od kupienia towaru, Pani jako konsument musi udowodnić że niezgodność towaru z umową istniała od początku (czyli: że np: buty są wadliwie wykonane), konieczna będzie ekspertyza niezależnego rzeczoznawcy. Adresy rzeczoznawców znajdzie Pani na stronach Inspekcji Handlowej lub CELAPO. Ekspertyza taka kosztuje ok 80 zł.
Jeśli ekspertyza będzie pozytywna dla Pani, proszę sie z nią zgłosić do sprzedawcy i zażądać odstąpienia od umowy sprzedaży (Pani zwraca buty, sprzedawca pieniądze)
Jeśli sprzedawca na to się nie zgodzi to pozostaje tylko droga sądowa.
Sprawy takie rozstrzygane są w postępowaniu uproszczonym (opłata za pozew do wysokości roszczenia spornego 2000 zł wynosi 30 zł)
A najlepiej jak się Pani zgłosi do Federacji Konsumentów lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Pozdrawiam