Forum Forum prawneZmiany w prawie

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Money.pl / 2009-09-06 22:54
Komentarze do wiadomości: Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy.
Wyświetlaj:
seba s11 / 83.27.255.* / 2012-12-17 15:27
dziekuję, bardzo pomocny artykuł
rafał30poznan / 31.62.88.* / 2012-11-02 23:23
kupilem w Saturnie pralke i przedluzylem gwarancje do 5 lat, pralka po 2 latach i 4 miesiacach zepsula sie, zglosilem usterke, serwisant przyjechal, wymatowal wadliwa czesc i powiedzial ze w ciagu 2 tygodni pralke naprawia, juz jest piec tygodni pralka dalej unieruchomiona. Chce zwrotu pieniedzy lub wymiany sprzetu na nowy na co mam sie powołac w pismie?
kleofasinski / 78.30.119.* / 2013-04-18 09:28
Jak to na co na gwarancję przecież przedłużeniu uległą gwarancaj, nie może Pan żądać zwrotu gotówki tylko naprawienia. Przyjmuje się że dana rzecz jest nie naprawiona jak nie naprawi jej ktoś w ciagu 90 dni.
Krzywy195 / 78.8.176.* / 2012-12-23 11:10
Ale to nie Gwarancja ale Ubezpieczenie .
nsewa / 2012-06-04 17:31
Witam serdecznie!! może ktoś mi pomoże !! 10 marca 2010 roku zakupiłam telewizor Philipsa lcd w czerwcu pojechał do naprawy / zepsuty modul ssb/ , moduł został naprawiony / nie wymieniony ponieważ firma philips najpierw naprawia, w sirpniu 2011 znowu zepsul się modul ssb zostal naprawiony /podobno/ chodzil w miarę do teraz jakieś tydzień temu znowu to samo tylko tyle ze już się gwarancja skończyła i niestety ich to nie obchodzi , koszty naprawy są dość duze może ktoś coś poradzi pozdrawiam
Jgdbn / 89.191.147.* / 2013-01-02 21:22
nie jestem pewien, ale zdaje sie ze w wypadku wymiany bieg okresu gwarancyjnego rozpoczyna sie na nowo odnosnie tej czesci.
anymous / 77.252.36.* / 2012-06-03 13:45
z prawa do reklamacji z tyt. ustawy mozna korzystac przez dwa lata od momentu zakupu
anymous / 77.252.36.* / 2012-06-03 13:43
Rękojmia dot. sprzętów zakupionych na firmę i jest roczna, natomiast osoba fizyczna może skorzystać z prawa ustawy dot. niezgodnosci towaru z umowa. Mam wrażenie, że Pani pisząca ten artykuł nie potrafi rozróżnić tych dwóch rzeczy........
seba s-1 / 83.27.255.* / 2012-12-17 15:29
drogi kolego, chyba sam nie masz pojęcia o prawie.
mm877 / 164.127.9.* / 2012-05-28 14:24
mam taki problem, p;rosiłabym o poradę, kupiłam nowe mieszkanie od developera w roku 2008, mialam 36 miesięczną gwarancje i rekojmię na nowy lokal, od początku był problem ze żle zrobioną hydrauliką, i albo mnie zalewało, albo ja zalewałam kogoś, dodatkowo, pojawia mi się non stop wilgoć w mieszkaniu, które jest ogrzewane, nadal jest problem z hydrauliką, były naprawy gwarancyjne wielokrotnie, ale ani razu firma od której kupiłam mieskzanie nie zrobiła tego dobrze, teraz jest juz po gwarancji a problem został , co mam robić? proszę o pomoc...
kaśka399 / 83.24.15.* / 2012-05-27 20:55
kupiłam xboxa 360 kinekt sprzedawca zapewniał ze sprzęt jest sprawny po rozłożeniu sprzętu w domu okazało się że sprzęt działa częściowo inie może odczytać gry która była w zestawie .nie mogłam iść odrazu do sklepu oddać bo była sobota.
Marcin Ś. / 83.168.108.* / 2011-11-04 20:26
Myślę, iż w tym przypadku konsument ma prawo do skorzystania z gwarancji- zwróceniu sprzętu w celu naprawy go. Co do rękojmi uważam, że niestety nie przysługuje kupującemu, gdyż produkt po zakupie był sprawny- można było z niego korzystać. Uważam, że zwrot pieniędzy nie należy się tej osobie, w tym przypadku.
klaudia.l / 178.36.94.* / 2011-11-03 13:42
Moim zdaniem w tym przypadku nie ma możliwości rękojmi (oddania sprzętu i zwrotu pieniędzy). Jedyną rzeczą jest oddanie do gwarancji i możliwość wymiany .
kjbguyholj / 158.75.34.* / 2011-11-03 11:28
W takiej sytuacji konsumentowi zostaje gwarancja, gdyż o zwrot
pieniędzy możemy się ubiegać po krótkim czasie zakupy przedmiotu jak i również upobiec się o nowy produkt (towar)
Kamil G. / 84.205.7.* / 2011-11-02 21:03
Jeśli monitor działał normalnie na początku od chwili zakupu, pozostaje tylko gwarancja. Nie ma możliwości wymiany sprzętu na nowy lub zwrot..
Przemek R. / 81.219.56.* / 2011-11-02 20:14
Jeżeli monitor nie był wadliwy w chwili zakupu, pozostaje jedynie gwarancja.
Nie ma Pan możliwości na wymianę sprzętu na nowy, bądź też zwrot pieniędzy.
Maaaciek / 80.53.243.* / 2011-11-02 18:06
Witam,
bardzo proszę o opinię, jak się ma informacja/reklama na opakowaniu przedmiotu o gwarancji udzielanej na dany przedmiot do zapisu w karcie gwarancyjnej? Na opakowaniu jest umieszczona jednoznaczna informacja, iż na dany produkt producent udziela 5-letniej gwarancji,, jednak już w karcie gwarancyjnej, że 2 lata. Która informacja może byc brana pod uwagę przez konsumenta? Dziękuję
Łukasz Kierzkowski / 89.231.149.* / 2011-11-02 14:27
W zaistniałej sytuacji pozostaje oddanie sprzętu do bezpłatnej naprawy w ramach obowiązującej 3 letniej
gwarancji. Nie zalicza się on do wymiany/zwrotu, gdyż awaria
ukazała się po dłuższym czasie użytkowania - nie pozwalała
poprawnego działania sprzętu w momencie zakupu.Należy poczekać aż nasz sprzęt wróci do nas sprawny, nie możemy zrezygnować z naprawy gwarancyjnej z powodu długiego czasu jaki przyszło nam czekać.
weronikaaaaaaaa / 83.15.175.* / 2011-11-02 14:12
Myślę że można skorzystać tylko z gwarancji ;)

Najnowsze wpisy