Forum Forum prawneGospodarcze

Rozpoczęcie DG Vatowiec, nievatowiec, rycztałt, podatki...

Rozpoczęcie DG Vatowiec, nievatowiec, rycztałt, podatki...

mdogkamileo / 83.7.44.* / 2012-06-28 18:52
Witam,
Planuje rozpocząć Działalność Gospodarczą i otworzyć sklep internetowy. Jestem trochę zielony, dużo czytałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania, więc mam nadzieje, że może mi pomożecie.
Myślę, że moją ofertą zainteresują się głównie osoby fizyczne, ale kto wie, może i czasem jakaś firma będzie coś chciała kupić..
Otóż nie do końca wiem jaką opcję wybrać podczas rejestracji DG.

1) Jaki wybrać podatek? Podatek wg skali progresywnej, stawkę liniową czy ryczałt?
2) Nie wiem czy zostać Vatowcem czy nie?
3) Jakie się wiążą z tym obowiązki? Jak to dokładnie jest będąc VATowcem, o co chodzi? Słyszałem, że trzeba nim zostać zarabiajac ileś tam zł rocznie, ale czy zawsze czy w niektórych przypadkach? O co chodzi?

Prosiłbym nie tyle wyjaśnienie co to jest, co może konkretną sugestię, bo sens tych rzeczy rozumiem, nie wiem tylko co mi się bardziej opłaca..

Dodatkowo czy możecie mi powiedzieć na temat:
4) Jak to jest dokładnie z tym całym zarabianiem, bo niby to takie proste i oczywiste, ale nikt o tym nie pisze, a może to zaciekawić więcej osób...Chodzi mi o to jak działa cały taki sklep.

A. Załóżmy narazie, że nie jestem VATowcem. A przedmiot kupuje osoba fizyczna.
- Kupuję towar od kogoś tam. Muszę wziąć od tej osoby fakturę jeżeli jest Vatowcem lub paragon(?)/rachunek(?) jezeli nie jest, tak? Powiedzmy kupiłem to za 400zł bez VAT, więc powiedzmy 400+400*23%= 492 z Vatem.
- Wystawiam to powiedzmy za 600zł. Za tyle kupuje mój klient i tyle mi wysyła na konto, czyli jak rozumiemy jest to cena brutto z Vatem. Netto, czyli bez VATu 600-600*23%=462 zł (?).
- Tu od razu pytanie czy muszę wystawić paragon z kasy fiskalnej kupującemu czy nie? Ponoć nie trzeba przy sprzedaży internetowej? Wystarczy Faktura PRO-FORMA?