Forum Forum finansoweKredyty

samochód - da się tak?

samochód - da się tak?

cris / 2007-06-14 15:03
Witam
mam taką kredytową zagwozdkę, może mi ktoś podpowie co najlepiej w mojej sytuacji zrobić. Otóż z racji tego, że mam 19 lat i studiuję, nie posiadam jako takich stałych dochodów, a chciałbym wziąć samochód na raty. Każdy kredyt samochodowy opiera się na umowie o pracę, zaświadczeniu o zarobkach, których nijak nie posiadam :)
Mam natomiast kartę kredytową wydaną mi przez mBank - Visa Classic z limitem 10000PLN.
I teraz pytanie - czy można tak zakombinować, żeby kupić samochód płacąc kartą, albo żeby karta była zabezpieczeniem kredytu? Kwota takiego kredytu wynosiłaby ok. 8000PLN.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
cris
Wyświetlaj:
Agnieszka Konsultant Money.pl / 2007-06-14 16:10 / Specjalista Money.pl
Witam,
Transakcja taka jest możliwa do przeprowadzenia, jednak należy liczyć sie z dodatkowymi kosztami. Jeśli kupuje Pan samochód od osoby prywatnej byłaby konieczna wypłata środków z bankomatu, co wiąże się z prowizja oraz odsetkami naliczanymi od dnia wypłaty ( w przypadku transakcji gotówkowych kartą kredytową okres bezodsetkowy nie obowiązuje) dodatkowo oprocentowanie transakcji gotówkowych dokonanych kartą kredytową w przypadku mBanku waha się od 15-19% i jest ono zdecydowanie wyższe, niż oprocentowanie kredytu samochodowego.
Jeżeli w przypadku karty, którą Pan posiada jest możliwość dokonania przelewu z rachunku karty kredytowej, wówczas taka operacja byłaby tańsza.
Należałoby również pamiętać o tym, że co miesiąc byłby Pan zobowiązany do spłaty minimalnej kwoty zadłużenia na karcie, ale od pozostałego zadłużenia wciąż naliczane byłyby odsetki.
Dodatkowo zakup samochodu za pomocą karty może być o tyle utrudniony, iż u osoby fizycznej nie będzie miał Pan możliwości zapłaty kartą, ponieważ nie sądzę, aby taka osoba posiadała terminal POS, w punktach sprzedaży samochodów również może nie być takiej możliwości.

Pozdrawiam
Agnieszka
cris / 2007-06-14 17:20