Forum Forum motoryzacyjneUżywane

sprowadzenie auta z Niemiec

sprowadzenie auta z Niemiec

franek884 / 2011-05-31 09:37
witam,
wybieram się do naszych zachodnich sąsiadów w celu sprowadzenia auta, czy możecie mi nakreślić jakie formalności w tej sprawie powinny być załatwione, nie bardzo wiem od czego zacząć, jakie dokumenty koniecznie muszę załatwić w Niemczech? będę wdzięczny jeśli podzielicie się ze mną swoim doświadczeniem
Wyświetlaj:
NIKI532 / 83.21.33.* / 2014-04-01 11:31
Producenci aut o krok od celów emisji CO2 na 2015
9 września 2013

Europejscy producenci samochodów bardzo łatwo osiągną unijne cele obniżenia emisji CO2, stwierdza nowy raport Transport & Environment [T&E].

Raport raz do roku ocenia postępy w ograniczaniu zużycia paliwa i emisji CO2 z nowych samochodów. Tegoroczne dane pokazują, że zarówno producenci samochodów popularnych, jak i premium są na dobrej drodze do osiągnięcia celów na 2015 i 2020 roku. Aby zmieścić się w limitach, nie potrzebują luk prawnych takich jak superjednostki czy manipulacja wynikami testów.

Transport & Environment ocenia wysiłki producentów na rzecz obniżania emisji CO2 od 2006 roku. Wynika z nich, że odkąd w UE pojawiły się wiążące limity emisji, postęp dokonuje się trzy razy szybciej niż wcześniej, w tempie 3,6% rocznie. Tak więc przy odpowiednim planowaniu wyznaczone cele są osiągalne dla producentów wszystkich rodzajów samochodów.

Postęp po roku 2015 zagrażają podejmowane przez władze Niemiec próby osłabienia regulacji dotyczącej roku 2020 systemem „superjednostek” przyznawanych za sprzedawanie samochodów elektrycznych. Rząd Angeli Merkel, lobbowany przede wszystkim przez producenta aut luksusowych BMW, domaga się dodatkowej możliwości, aby „bezemisyjne” samochody elektryczne były wielokrotnie liczone do średniej dla danego producenta. Raport wskazuje, że takie „superjednostki” przyznawane Nissanowi za sprzedanie w 2012 roku zaledwie 2800 samochodów elektrycznych obniżyły jego cel o 2 g/km. Jeżeli obecny trend wzrostu sprzedaży aut elektrycznych utrzyma się, „superjednostki” cakowicie podważą wyznaczony na 2020 rok cel 95g/km. Będzie on spełniony na papierze, a nie na drodze. „Niemiecka propozycja podwyższy zarówno emisje, jak i rachunki za paliwo. Trzeba ją odrzucić i trzymać się uzgodnień co do 2020 wypracowanych w czerwcu” – mówi Greg Archer z T&E.

Raport zwraca również uwagę na rosnącą rozbieżność między zużyciem paliwa zmierzonym na testach i osiąganą przez kierowców na drogach. Średnio połowa postępów producentów z testów nie materializuje się w normalnym ruchu. Na przykład BMW osiągnęło 23% poprawę na testach, ale tylko 9% na drodze.

„Niektórzy producenci wybrali osiągnięcie limitów poprzez manipulacje na testach. Jednak inni, jak Peugeot-Citroën czy Toyota, osiągają bardzo dobre wyniki w ograniczaniu emisji bez takich sztuczek” – mówi Greg Archer z T&E.

Raport zawiera też ranking krajów pod względem emisji CO2 nowych samochodów w nich kupowanych. Polska znajduje się na siódmym miejscu od końca (na 27 uwzględnionych krajów). Nowe samochody kupowane w Polsce emitują średnio 141.9 g CO2/km. Najbardziej oszczędna flota jest kupowana w Danii (117.3 g/km). To mniej więcej 1l paliwa na 100 km. „Polski rząd powinien pilnie zająć się zmianą opodatkowania nowych samochodów. Te różnice pomiędzy krajami jasno pokazują, że nagradzanie nabywców bardziej ekologicznych pojazdów może skutecznie zmniejszać emisje ” – mówi Wojciech Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich, polskiej organizacji członkowskiej T&E.

Tło sprawy:

Obowiązujący cel na 2015 to 130 g CO2/km, a na 2020 95 g/km. Średnia dla 15 największych producentów za 2012 rok to 132.4 g/km. W czerwcu Komisja Europejska, Parlament Europejski i Rada UE wypracowały szczegóły porozumienia na temat dojścia do celu na 2020 roku, ale jego zatwierdzenie zablokowały Niemcy, wywierając presję na najwyższym szczeblu. Polska udzieliła Niemcom poparcia w usunięciu tej sprawy z porządku obrad. Powrót do negocjacji oczekiwany jest w najbliższych tygodniach. Polskie stanowisko nt. propozycji Niemiec nie jest na razie znane.
zuzia1988 / 83.21.33.* / 2014-04-01 11:27
Obiekty budowlane, pomieszczenia pracy i teren wokół obiektów

Wymagania ogólne

Obiekty budowlane wraz ze związanymi z nimi urządzeniami budowlanymi należy projektować i budować zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i Prawa budowlanego (t.j. Dz. U. 2006 nr 156 poz. 1118) ze zm., zapewniając:
spełnienie wymagań podstawowych dotyczących:

bezpieczeństwa konstrukcji,

bezpieczeństwa pożarowego,

bezpieczeństwa użytkowania,

odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,

ochrony przed hałasem i drganiami,

oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród;

warunki użytkowe zgodne z przeznaczeniem obiektu, w szczególności w zakresie:

zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, odpowiednio do potrzeb, w energię cieplną i paliwa, przy założeniu efektywnego wykorzystania tych czynników,

usuwania ścieków, wody opadowej i odpadów;

warunki bezpieczeństwa i higieny pracy;

niezbędne warunki do korzystania z wybudowanych obiektów użyteczności publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich;

odpowiednie usytuowanie obiektów na działce budowlanej;

odpowiednie dostosowanie obiektów do rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników;

poszanowanie, występujących w obszarze obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym zapewnienie dostępu do drogi publicznej.

Budowę nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów powinno prowadzić się na podstawie projektu pozytywnie zaopiniowanego pod względem zgodności z wymaganiami:

bezpieczeństwa i higieny pracy (przez rzeczoznawcę do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy - uprawnionego przez Głównego Inspektora Pracy)

ochrony przeciwpożarowej (przez właściwą ze względu na lokalizację komendę Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej lub rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych)

higieniczno - sanitarnymi (przez rzeczoznawcę do spraw sanitarno- higienicznych - uprawnionego przez Głównego Inspektora Sanitarnego).

Wymagania dotyczące pomieszczeń i stanowisk pracy

Pomieszczenia pracy, tj.: do wykonywania przeglądów, napraw czy obsługi pojazdów ciężarowych oraz pomieszczenia przeznaczone na pobyt ludzi powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, wielkości obsługiwanego pojazdu i liczby zatrudnionych pracowników.

Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy (co najmniej 4h dziennie) powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez żadne urządzenia techniczne, sprzęt itp.) - wg rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j. Dz. U. 2003r. nr 169, poz.1650) ze zm..

Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:

3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;

3,3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.

Wysokość pomieszczeń może być obniżona w przypadku zastosowania klimatyzacji - pod warunkiem uzyskania zgody państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego i tak wysokość pomieszczeń pracy może być zmniejszona do:

2,5 m w świetle:

jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub

w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia;

2,2 m w świetle - w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia.

W przypadku pomieszczeń pracy czasowej tzn. takich prac których łączny czas przebywania w tym pomieszczeniu tego samego pracownika w ciągu jednej doby trwa od 2 do 4 godzin, minimalna wysokość takiego pomieszczenia może wynosić:

2,2 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;

2,5 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.


Minimalna wysokość pomieszczeń, w których znajdują się stanowiska do prowadzenia napraw, przeglądów i obsługi pojazdów ciężarowych, na obszarze o szerokości 3,0 m wyznaczonego w wzdłuż osi ustawienia pojazdu, powinn
buki89 / 83.21.33.* / 2014-04-01 11:24
Obiekty budowlane, pomieszczenia pracy i teren wokół obiektów

Wymagania ogólne

Obiekty budowlane wraz ze związanymi z nimi urządzeniami budowlanymi należy projektować i budować zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i Prawa budowlanego (t.j. Dz. U. 2006 nr 156 poz. 1118) ze zm., zapewniając:
spełnienie wymagań podstawowych dotyczących:

bezpieczeństwa konstrukcji,

bezpieczeństwa pożarowego,

bezpieczeństwa użytkowania,

odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,

ochrony przed hałasem i drganiami,

oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród;

warunki użytkowe zgodne z przeznaczeniem obiektu, w szczególności w zakresie:

zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, odpowiednio do potrzeb, w energię cieplną i paliwa, przy założeniu efektywnego wykorzystania tych czynników,

usuwania ścieków, wody opadowej i odpadów;

warunki bezpieczeństwa i higieny pracy;

niezbędne warunki do korzystania z wybudowanych obiektów użyteczności publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich;

odpowiednie usytuowanie obiektów na działce budowlanej;

odpowiednie dostosowanie obiektów do rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników;

poszanowanie, występujących w obszarze obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym zapewnienie dostępu do drogi publicznej.

Budowę nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów powinno prowadzić się na podstawie projektu pozytywnie zaopiniowanego pod względem zgodności z wymaganiami:

bezpieczeństwa i higieny pracy (przez rzeczoznawcę do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy - uprawnionego przez Głównego Inspektora Pracy)

ochrony przeciwpożarowej (przez właściwą ze względu na lokalizację komendę Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej lub rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych)

higieniczno - sanitarnymi (przez rzeczoznawcę do spraw sanitarno- higienicznych - uprawnionego przez Głównego Inspektora Sanitarnego).

Wymagania dotyczące pomieszczeń i stanowisk pracy

Pomieszczenia pracy, tj.: do wykonywania przeglądów, napraw czy obsługi pojazdów ciężarowych oraz pomieszczenia przeznaczone na pobyt ludzi powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, wielkości obsługiwanego pojazdu i liczby zatrudnionych pracowników.

Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy (co najmniej 4h dziennie) powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez żadne urządzenia techniczne, sprzęt itp.) - wg rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j. Dz. U. 2003r. nr 169, poz.1650) ze zm..

Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:

3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;

3,3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.

Wysokość pomieszczeń może być obniżona w przypadku zastosowania klimatyzacji - pod warunkiem uzyskania zgody państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego i tak wysokość pomieszczeń pracy może być zmniejszona do:

2,5 m w świetle:

jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub

w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia;

2,2 m w świetle - w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia.

W przypadku pomieszczeń pracy czasowej tzn. takich prac których łączny czas przebywania w tym pomieszczeniu tego samego pracownika w ciągu jednej doby trwa od 2 do 4 godzin, minimalna wysokość takiego pomieszczenia może wynosić:

2,2 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;

2,5 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.


Minimalna wysokość pomieszczeń, w których znajdują się stanowiska do prowadzenia napraw, przeglądów i obsługi pojazdów ciężarowych, na obszarze o szerokości 3,0 m wyznaczonego w wzdłuż osi ustawienia pojazdu, powinn
Marlena€ / 31.175.154.* / 2014-04-01 11:23
Ale z czym masz problem? Czy chcesz się dowiedzieć jak to się robi np. w Anglii tzn. jak zamienia się w dokumentach osobowy na ciężarowy?, Czy jak się rejestruje? Czy jak się płaci akcyzę? Proszę o szczegóły co masz na myśli pisząc
luzak15975 / 83.21.33.* / 2014-04-01 11:20
PRZECZYTAJCIE TO UWAŻNIE i będziecie wiedzieć o co chodzi z LKW:

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Na potrzeby wymienionej ustawy wprowadzona została definicja nabycia wewnątrzwspólnotowego, którym jest przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

W przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym:
wyprodukowanego na terytorium kraju,
od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których mowa w pkt 1 albo 2.

Zatem prawdą jest, że nabycie samochodu ciężarowego nie powoduje powstania obowiązku zapłaty akcyzy.

Proszę jednak zauważyć, że chodzi o samochód ciężarowy w sensie negatywnym, tzn. o nabycie samochodu, który nie jest samochodem osobowym. Niestety w Polsce inną definicję samochodu osobowego i ciężarowego zawiera ustawa o podatku od towarów i usług, inną ustawa o podatku dochodowym, inną ustawa o podatku akcyzowym. Zgodnie z tą ostatnią, akcyzę płaci się od samochodów osobowych, a samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
Phpne / 109.243.246.* / 2014-04-01 11:18
Witam,
pojawiają się ostatnio oferty różnych firm, które zapewniają, że jeśli zakupiony w UE samochód o pojemności powyżej 2000cm3 zostanie przed sprowadzeniem przerobiony z osobowego (PWK) na ciężarowy (LKW) to unikniemy w ten sposób podatku akcyzowego. Czy ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia i mógłby się nimi podzielić? Chodzi o sprowadzenie samochodu na osobę prywatną.
Lukas610 / 79.175.206.* / 2014-04-01 08:35
Zapłata akcyzy za samochód zarejestrowany jako ciężarowy
Dwa lata temu w państwie UE kupiłem samochód zarejestrowany jako ciężarowy. Nie dokonywałem w nim żadnych przeróbek, nadal przewożę nim towary. Jakiś czas temu dostałem z urzędu celnego wezwanie do przesłania zdjęć pojazdu, co zrobiłem. Później otrzymałem wezwanie do złożenia deklaracji z tytułu nabycia pojazdu, oświadczenia o dacie sprowadzenia samochodu osobowego na terytorium Polski oraz m.in. dowodu wpłaty należnej akcyzy. Co mam teraz zrobić? Czy faktycznie muszę zapłacić akcyzę?
Wlascicel2 / 79.175.206.* / 2014-04-01 00:28
Oczywiście zgodzę się z tym, pod warunkiem, że został oszukany w jakikolwiek sposób bo w przeciwnym razie będzie obciążony kosztami postępowania sądowego. A co do gwarancji to zawsze należy jej szczegóły dokładnie omówić i zapisać w umowie. Zreszta Pan Wojciech z Pyrzyc dokładnie wie o czym mowa.
PawelAs / 164.126.6.* / 2014-03-31 23:01
Nie wiem co oczaczaja '' elementarne zasady zakupu samochodu uzywanego'' ale moim zdaniem kupujacemy samochod uzywany czy nowy zgodnie z polskimi przepisami przysluguje gwarancja i jezeli Pan z Pyrzyc ma uzasadnione podstawy by czuc sie oszukany niezwlocznie powinien udac sie do Rzecznika Praw Konsumenckich o pomoc w sprawie a nastepnie zlozyc pozew do sadu i zawiadomic prokurature. A znajac prawo jezeli jest jakas niezgodnosc ze stanem faktycznym opisanyn na umowie sprzedajacy przegrywa, oddaje pieniadze i dodatkowo czyni zadosc uczynienie za poniesione szkody i wyrzadzone krzywdy. Zycze powodzenia i odwagi.
Własciel / 79.175.206.* / 2014-03-31 22:33
Ten autor i właściciel firmy nikogo nie oszukał. Pan z Pyrzyc zwyczajnie nie rozumie elementarnych zasad zakupu samochodu używanego. Powinien bardzo poważnie zastanowić się czy nie ma problemów ze sobą samym. Ani w ten sposób ani w żaden inny nie wyłudzi żadnych pieniedzy
Kupujący oszukany / 37.47.153.* / 2017-04-24 10:37
Ale pan z Pyrzyc wygrał sprawę sadowa! Czyż nie????
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
BogusiaBydgoszcz / 79.175.206.* / 2014-03-31 22:08
Ja też miałem taką sytuację. Przyjechałem z Bydgoszczy obejrzeć auto do tej firmy z 2004 roku 1.6 benzyna i na liczniku też miał podobnie czyli 16 000 (szesnaście tysięcy) kilometrów a tak naprawdę miał 1 700000 (milion siedemset tysięcy) kilometrów. Okazało się jeszcze że był składany z 14 innych samochodów. Dach miał całkiem od innego modelu! Ale to nie wszystko bo auto okazało się być popowodziowe. Dzwoniłem do Niemiec i powiedzieli mi po krótkiej rozmowie że spadł z mostu i utonął w rzece Renu gdzie służby ratownicze wyciągnęły go z dna rzeki po kilku dniach. Nie polecam tej firmy. Bardzo się zawiedliśmy
Właściciel / 79.175.206.* / 2014-03-31 21:56
Ja miałem przypadek że przyjechałem obejrzeć auto do tej firmy i miało tylko 300 metrów na liczniku a okazało się że tak naprawdę miał półtora miliona kilometrów... Jesteście tak żałośni że nikt wam w te brednie nie uwierzy dzieciaki z Pyrzyc bawią się przy komputerze psując komuś opinię. Takich sytuacji jak opisujecie NIGDY nie było i kto już kupił u mnie auto doskonale wie na jakim poziomie wygląda u mnie transakcja. A jeżeli chodzi o was i wasze bajeczki to splot kompletnych bzdur. Wasze wpisy świadczą tylko o tym jaki poziom intelektualny reprezentujecie, a raczej jego brak...
daro83 / 79.175.206.* / 2014-03-31 18:04
Ja miałem taką samą sytuację i powiedzieli mi w wydziale komunikacji, że muszę zapłacić akcyze w urzedzie celnym. ale nie moge miec pretensji do sprzedawcy z niemiec o to ze u nas sa takie przepisy. poprostu zaplacilem i juz
Pirania007 / 46.113.143.* / 2014-03-31 15:26
PRZECZYTAJCIE TO UWAŻNIE i będziecie wiedzieć o co chodzi z LKW:

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.
 
Na potrzeby wymienionej ustawy wprowadzona została definicja nabycia wewnątrzwspólnotowego, którym jest przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.
 
W przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
 
import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym:
wyprodukowanego na terytorium kraju,
od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których mowa w pkt 1 albo 2.
 
Zatem prawdą jest, że nabycie samochodu ciężarowego nie powoduje powstania obowiązku zapłaty akcyzy.
 
Proszę jednak zauważyć, że chodzi o samochód ciężarowy w sensie negatywnym, tzn. o nabycie samochodu, który nie jest samochodem osobowym. Niestety w Polsce inną definicję samochodu osobowego i ciężarowego zawiera ustawa o podatku od towarów i usług, inną ustawa o podatku dochodowym, inną ustawa o podatku akcyzowym. Zgodnie z tą ostatnią, akcyzę płaci się od samochodów osobowych, a samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
Pirania007 / 46.113.143.* / 2014-03-31 15:20
To nie jest tak do końca dlatego ze duże znaczenie ma informacja czy auto było w trakcie eksploatacji przerobione na homologacją ciezarowa (LKW) czy wyszło już z fabryki z homologacją ciężarowa. Jeżeli homologacja jest fabryczna to wtedy nie płacimy akcyzy

Najnowsze wpisy