Forum Forum ubezpieczeńInne

Ubezpieczenia rolników

Ubezpieczenia rolników

nowyX / 87.204.120.* / 2008-07-19 12:22
Ustawa weszła w życie i rolnicy będą musieli się ubezpieczać, wielu potencjalnych nowych klientów, ale czy agenci zarobią na tych ubezpieczeniach?
marek.m / 83.28.96.* / 2008-07-21 21:02
witam. Sam jestem rolnikiem (posiadam 20 ha gospodarstwo, o zwierzątkach nie wspomnę) i jestem agentem ubezpieczeniowym, z tym, że moja firma nie podpisała stosownego porozumienia z rządem, ale mniejsza o większość. W fachowej prasie rolniczej (vide top agrar) przeczytałem o tych ubezpieczeniach upraw. Wszystko ładnie, pięknie. Ale ja się pytam: jak to będzie wyglądało w przypadku likwidacji szkody? Szczególnie takich trudnych przypadków jak:
- przygruntowe przymrozki, czy to się będzie odbywać na podstawie danych IMiGW, czy jak? W końcu rzeźba terenu jest nieregularna i istnieją zastoiska w których może dojść do lokalnego wymarznięcia.
- przezimowanie, susza. Czy rolnik będzie musiał prowadzić stosowną księgę pamiątkową zabiegów agrotechnicznych. Likwidacja zawsze będzie miała możliwość powiedzieć, że coś nie zostało zrobione w terminie, nie ta ilość wysiewu nasion lub nawozu. Jest też ciekawy przypadek pleśni śniegowej (Fusarium nivale) od której można się zabezpieczyć stosując stosowne środki ochrony roślin. Czy w takim przypadku należy przechowywać opakowania po ŚOR i stosowne dowody zakupu? A co z gospodarstwami ekologicznymi, które nie mogą stosować konwencjonalnych środków chemicznych?
- huragan, deszcz nawalny, grad. Te zjawiska pogodowe lubią występować razem, szczególnie deszcz nawalny z silnym wiatrem. Zatem można tu się dopatrywać dublowania ryzyk.
Jednocześnie pragnę zauważyć o obecności franczyz redukcyjnej i integralnej oraz minimalnej wysokości procentowej szkody, która jest na dość wysokim poziomie.